Komentarze (120)
Na rzeki więcej niż na kolej. Rząd chce budować wodne autostrady. Za ogromne pieniądze
Zaloguj się
Pokaż wcześniejsze komentarze
  • czarnyminio

    Oceniono 2 razy 2

    Zeki są,tylko wody w nich nie ma od lat.

  • a.k.traper

    Oceniono 1 raz -1

    Tylko żeby nie zapomnieli o odcinkach pomiaru prędkości i ważenia barek, bo ruch się szykuje niesamowity, szczególnie Chiny - Niemcy:)))

  • pine.tree

    Oceniono 3 razy -1

    Miś: Powiedz mi po co jest ten miś?
    Hochwander: Właśnie, po co?
    Miś: Otóż to! Nikt nie wie po co, więc nie musisz się obawiać, że ktoś zapyta. Wiesz co robi ten miś? On odpowiada żywotnym potrzebom całego społeczeństwa. To jest miś na skalę naszych możliwości. Ty wiesz, co my robimy tym misiem? My otwieramy oczy niedowiarkom. Patrzcie - mówimy - to nasze, przez nas wykonane i to nie jest nasze ostatnie słowo i nikt nie ma prawa się przyczepić, bo to jest miś społeczny, w oparciu o sześć instytucji, który sobie zgnije, do jesieni na świeżym powietrzu i co się wtedy zrobi?
    Hochwander: Protokół zniszczenia...
    Miś: Prawdziwe pieniądze zarabia się tylko na drogich, słomianych inwestycjach.

  • bilderberg500

    Oceniono 5 razy -1

    To się Kulczyk zmartwi. Tyle kasy do przytulenia na autostradach a on w Ameryce Południowej.

  • radon13

    Oceniono 3 razy -1

    Totalny obłęd, niech budują stopnie wodne bo nam rzeki wysychają a globalne ocieplenie będzie trwać

  • mafjmafj3

    Oceniono 5 razy -1

    wiadomo kolejna utopia a moze raczej jak dac kolegom zarobic na kopaniu blota.

  • wojtem

    Oceniono 6 razy 0

    najwyzszy czas! Do tego aktywizacja portu w Elblagu rozwine najbardziej zaniedbane rejony Warmii i Mazur. Okazuje sie ze i ekologia moze miec sens

  • terlichujski

    Oceniono 5 razy 1

    W 2099 roku Zimowe Igrzyska odbeda sie w Otwocku.

  • starszy58

    Oceniono 8 razy 2

    Trzeba to powtarzać do znudzenia - Transport rzeczny na znaczącą skalę w Polsce nie powstanie, a wydawanie pieniędzy na takie inwestycje to sabotaż, lub skrajna głupota. Nigdy nie będzie rentowny, bo jest transportem najdroższym z możliwych, jeśli policzyć koszty inwestycji. Jest niebezpieczny dla środowiska, bo pogłębianie torów wodnych obniża poziom wód gruntowych i obszary nadrzeczne stepowieją. Jest niefunkcjonalny, bo może funkcjonować praktycznie tylko w osi północ - południe. Wreszcie rynek przewozów barki oleje, bo nawet dumpingowe stawki tonokilometra nie zrównoważą ślimaczego tempa. W centra logistyczne nad rzekami nie zainwestuje z własnej woli nikt. Zdumiewa mnie, że ten idiotyzm powraca periodycznie, bo klęska programu Wisła powinna czegoś nauczyć. Może to wina tej legendy (z gruntu fałszywej) o niebywałej taniości.

  • spluwa-orginal

    Oceniono 4 razy 0

    " Autostrady " dla kaczek ?

  • i.tru.tu.tu

    Oceniono 12 razy 2

    Plany PiS to zabetonowanie polskich rzek.

    Ten pomysł jest o tyle makabryczny, że

    1. spowoduje to więcej powodzi, bo wybetonowane rzeki będą powodowały, że poziom wód będzie rósł
    2. rzekami nie da się i tak pływać, bo poza okresami gaptownych opadów, stan wody będzie w nich za niski
    3. zniszczona zostanie cała przyroda wzdłuż rzek (wszystkie tereny zalewowe).

    Ja nie wiem, dlaczego im głupsza koncepcja, tym bardziej PiS ją promuje.

  • eselk

    Oceniono 3 razy -1

    A hajs z tej lubianej uni

  • wolny.kan.gur

    Oceniono 6 razy -6

    Koncepcja słuszna choć znając PiS wykonanie raczej spieprzą.

  • palo_ma1

    Oceniono 3 razy -1

    Nieuchronnie nadchodzi dobra pora i piękne okoliczności przyrody do nakręcenia kolejnego rejsu.

  • jami100

    Oceniono 2 razy 0

    a ścieżki kajakowe też będą?

  • anty_populista

    Oceniono 14 razy 4

    Typowy, branżowy skok na kasę. I jest to powtórka z PRL - wówczas utopiono podobne sumy w inwestycje wodne które nigdy nie przyniosły spodziewanych efektów ani transportowych ani przeciwpowodziowych (stosowano złe rozwiązania) ani energetycznych. A co do meritum to prawda jest taka że Polska NIE MA warunków do istotnego i masowego transportu wodnego: Wisła jest kręta (!) i nie prowadzi na trasach przewozów masowych (to nie Ren który łączy porty rudowe i surowcowe prostą drogą z gigantycznym zagłębiem hutniczym). Śląsk jako cel transportu masowego upada bo upada kopanie węgla i masowe hutnictwo. Kruszywa były potrzebne do budowy autostrad i kolei ale to się już dokonało lub dokona w bliskiej przyszłości i tu Wisła będzie spóźniona. Z kolei Odra miała większy sens gdy działały zagłębia przemysłowe w płn. Czechach. Obecnie upadają lub dawno upadły. To co jako tako działało w PRL (BARDZO surowcowy typ gospodarki stąd potencjał przewozów) ZUPEŁNIE nie ma sensu w gospodarce obecnej gdzie jesteśmy montownią na kierunku wschód - zachód. Transport rzeczny jest też zupełnie niekonkurencyjny czasowo względem obecnych wymagań w logistyce. Polska ma natomiast WSZELKIE warunki i OGROMNE potrzeby inwestycji w kolej i multimodalność kolej + tiry na końcowych odcinkach od terminali kolejowych do odbiorców a także na połączeniach tranzytowych w relacjach wschód zachód (przeniesienie części ładunków tirów na tory). Gdyby wydać w taki sposób tego typu sumy, mielibyśmy w Polsce REWOLUCJĘ transportową na skalę nieznaną w tym stuleciu. No ale "branżowcy" od gospodarki wodnej dorwali się do kasy a przynajmniej próbują. Cała nadzieja w ich nieudolności (to wyjątkowo nieudolna grupa pod każdym względem z organizacyjnym na czele - proszę sprawdzić ile lat opóźnień mają wszystkie większe inwestycje wodne w PL, w tym przeciwpowodziowe). Tam się absolutnie wszystko źle dzieje. Teraz będzie się dziać tak samo źle ale za jeszcze większą kasę. Klęska.

  • chateau

    Oceniono 7 razy 1

    Diabeł siedzi w szczegółach.
    Jeśli PiS chce zrobić Ren z Wisły albo Odry, to jestem na nie.

  • login-xyz

    Oceniono 6 razy 2

    O masz... 70mld? Kaczynski to jest taki zloty osiol z bajki braci Grimm. Ciagniesz go za ucho a on sra zlotnikami.. :)

    Moze by tak najpierw dokonczyc te "peerdolone" autostrady i drogi expressowe w profesionalny sposob. One sa najwazniejsze.. A co ze szpitalami i sluzba zdrowia? Jak to prezes z taboretu glosil "sprawa delikatna".. Haha!

  • pandzik

    Oceniono 5 razy 1

    Dobre, dobre.... jeszcze tama 3 kretynów, Dudy, Jara i Rydza

  • grenlandzki-opos

    Oceniono 4 razy 0

    Panie, to by trzeba ze 300milionów ton buraków spławić, żeby się ta inwestycja zwróciła.

  • chasselas

    Oceniono 6 razy 0

    Pisich bajek ciąg dalszy.

  • justas32

    Oceniono 8 razy 2

    Kretyński pomysł. Już widzę piratów rzecznych, stojących po kolana w Wiśle żeby ukraść towar. A jakby Policja - to udają wędkarzy ...

  • europejczyk17

    Oceniono 5 razy -1

    Ble, ble, ble. 70 miliardów, a na dziś rząd nie potrafi załatwić promila tej kwoty na dokończenie budowanego od 20 lat stopnia wodnego w Malczycach. Więc o czym tu mówić. Typowo PIS-owskie brednie.

  • astrogator

    Oceniono 6 razy 2

    Wydaje mi się, że to kolejna ucieczka do przodu i tępe robienie "inaczej niż złodzieje z PO".

    Biała księga mówi o transporcie ponad 300km, ale jak taki transport w Polsce się kształtuje? Przecież to jest w ogromnej większości transport wschód-zachód? Jaki szlak wodny zapewni nam transport na tym kierunku, bo przecież ani Odra, ani Wisła? Bug jest na granicy wschodniej rzeką lekkopółśrednią, duże jednostki nią nie popłyną. Do Odry niby wpada Warta płynąca ze wschodu, ale po pierwsze jej ujście to ogromny i cenny park narodowy (rezerwat ptactwa, i to nie tylko wodnego - także ważny przystanek postojowy na trasach migracji sezonowych), a po drugie ta rzeka jest spora przy ujściu, ale w górnym biegu nie na tyle duża, by zapewnić połączenie z ciągiem Bug-Wisła. Transport wodny jest tani, gdy są ku temu dostateczne warunki.

    Po drugie, jeśli chodzi o inwestycje, to znacznie większym problemem jest inwestowanie w energię odnawialną, bo w tej materii zaraz nam z EU przyłożą. Co prawda minister szyszko wymyslił ostatnio, że spalimy puszczę białowieską, a ona w 500 lat odrośnie, więc jest to energia odnawialna, ale mało kto jego argumentację weźmie na poważnie, bo to kabaret, tylko kiepski. A rząd zamiast w wiatraki, panele i atom inwestować zamierza w węgiel - ?????

    Ciągle mamy nieskończoną modernizację dróg,

    A o indolencji kolejarzy to już w ogóle szkoda gadać. Najdurniejszy remont ciągną dwa lata, a jak skończą, to rozgrzebują kolejny odcinek tej samej linii.

    Zabieranie się za rzeki to w tym kontekście tylko pogorszenie sprawy - należałoby się skupić na jednym odcinku, skończyć go i wziąć się za kolejny. Zwłaszcza że Wisła to jedna wielka mina - rzeka jest tak zaniedbana, że nie ma co remontować, trzeba robić od nowa. Ale jak to zrobić, żeby nie zniszczyć jej walorów przyrodniczych? Sprawdźcie w Niemczech, ile wydali .

  • pis_won_za_don

    Oceniono 8 razy 0

    Chyba psychuszki obejrzały film "Rejs"

  • comysle

    Oceniono 24 razy 10

    Po opiniach Komisji weneckiej PiSowi się wydaje, że żyjemy w Wenecji, więc drogi i koleje nam są niepotrzebne. Widać bardzo przeżyli ten cios ze strony Komisji, do której sami się zwrócili o opinię. Teraz mają traumę wenecką i stąd te pomysły z wodnymi autostradami.

  • pszczolkaprezesa

    Oceniono 25 razy 13

    Oj,zakochani w epoce Gierka. Też uczyli mnie w szkole, w latach 70-tych, o projekcie "Wisła". Wtedy też Polska miała być mocarstwem. A skończyło sie wprowadzeniem kartek na wszystko i stanem wojennym.

  • obidient1

    Oceniono 6 razy 0

    Program życzeniowy! Unia ma dać a rząd ma Unię w nosie - więcej realizmu ministrowie.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX