Wielka wymiana asortymentu w Biedronce. Prawie 250 nowych produktów od początku roku

Od początku roku Biedronka wprowadziła do sprzedaży 247 produktów marki własnej w Polsce. Także dzięki temu rośnie sprzedaż sieci.

W Polsce w sklepach Biedronka Portugalczycy z Jeronimo Martins wprowadzili od początku roku 247 nowych produktów pod własną marką, stanowiły one aż 44 proc. całkowitej sprzedaży marek własnych.

Łącznie w pierwszej połowie roku grupa wprowadziła na portugalski i polski rynek 431 nowych produktów pod marką własną - podaje serwis esmmagazine.com.

Portugalska sieć supermarketów Pingo Doce wprowadziła 136 produktów marki własnej (odpowiadały one za 34,5 proc. całkowitej sprzedaży produktów marki własnej). Sieć liczy obecnie ponad 400 placówek. Także Recheio wprowadziło 48 nowych produktów (odpowiadały za 21% sprzedaży marek własnych). Recheio ma obecnie 39 sklepów.

40 tys. zł utargu dziennie

Biedronka - która otworzyła w pierwszej połowie roku 40 nowych sklepów w Polsce - ma ich już nad Wisłą 2693. W drugim kwartale sieć miała prawie 2,4 mld euro przychodu. Czyli 10 i pół miliarda złotych. Aż o 10,2 procent więcej niż rok temu. Dzieląc to na 2693 sklepów i na 91 dni drugiego kwartału wychodzi nam średnio ponad 40 tysięcy złotych obrotu w każdym sklepie, każdego dnia. Jeronimo Martins w tym roku zainwestował w Biedronkę 77 mln euro.

Cała Grupa Jeronimo Martins miała od stycznia do czerwca br. przychody w wysokości 6,95 mld euro, czyli o 4,7 proc. więcej wobec analogicznego okresu w ub.r. Jej zysk netto wyrażony w euro zwiększył się z kolei o 15,1 proc. do poziomu 182 mln euro.

Biedronka, Lidl, Tesco. Która kiełbasa jest najlepsza na grilla? Sprawdzamy!