Jelenie Jaja, #brałbym, HAIZ - tak banki chcą rozkochać w sobie młodych. To ich jedyna szansa na wzrosty

Fatalne dane demograficzne Polski dają bankom w kość, starają się więc uwieść młodych klientów mizdrząc się do nich jak mogą.

Wskaźnik ubankowienia w Polsce wynosi już 80 proc. Choć sukcesywnie rośnie, to sufit jest już blisko i większości „nieubankowionych” konto nie jest po prostu do życia potrzebne.

Jednocześnie mocno kurczy się liczba młodych, wchodzących w dorosłość. 18-latków żyje obecnie w Polsce 390 tys. - to o 40 proc. mniej niż jeszcze 16 lat temu. Czytaj więcej: Już dziś nastolatków w Polsce jest mniej niż ludzi po siedemdziesiątce.

liczba 18-latkówliczba 18-latków mBank

To wszystko powoduje, że żeby rozwijać bazę klientów, banki muszą coraz odważniej podbijać serca młodych. Dosłownie w ostatnich dniach było kilka ważnych premier.

Jelenie Jaja w mBanku

mBank zaprezentował nowe eKonto m, w ramach którego młodzież w wieku 13-20 lat ma rachunek, kartę i wszystkie bankomaty w Polsce zupełnie za darmo, a osoby w wieku 21-24 lata - prawie za darmo (tylko karta może kosztować 4 zł/m-c, jeśli nie wykona się nią 5 transakcji).

Dodatkowo, w ramach promocji #brałbym, klienci, którzy w odpowiednich godzinach zarejestrują się na stronie bralbym.pl i polecą mBank trzem kolejnym osobom (które z kolei wykonają m.in. 5 transakcji kartą), dostaną po 760 zł na smartfona, paliwo lub kurs prawa jazdy.

Wraz ze startem konta ruszyła też duża kampania, w których mBank chce mówić do młodych „ich językiem”.

Przykłady? Ot, np. „Odpal mSaver, a część każdej wydanej kwoty zostanie odłożona i będzie grzecznie czekać na spontan” czy „albo na stopa z Januszem, albo mBank”.

fragment reklamy mBankufragment reklamy mBanku mBank

W fazie teaserowej kampanii wzięli udział pranksterzy, m.in. niejakie Jelenie Jaja, podczas pełnej kampanii mBank będzie pracować m.in. z takimi influencerami jak Sadam czy Ravgor.

 

HAIZ w Alior Banku

Już we wrześniu ruszy z kolei w Alior Banku oferta HAIZ. Na razie nie znamy cenowych szczegółów oferty,, wiadomo, że będzie skierowana do dzieci także w wieku niższym niż 13 lat (to o tyle ważne, że na razie tylko PKO BP ma ofertę dla tak młodych klientów).

Na ofertę HAIZ mają złożyć się m.in. rachunek karta oraz aplikacja mobilna. Aplikacja ma budować coś na kształt społeczności między jej użytkownikami - ma umożliwiać m.in. czatowanie czy wzajemne przelewy. Poza tym w aplikacji mają być dostępne kupony promocyjne na zakupy u partnerów HAIZ.

HaizHaiz haiz.cool

AR w PKO BP

Wirtualną rzeczywistością najmłodszych klientów chce natomiast uwieść PKO Bank Polski. Od lat prowadzi m.in. Szkolne Kasy Oszczędności czy dystrybuuje wśród dzieci edukacyjny kwartalnik „Brawo Bank”.

Właśnie zaprezentował także aplikację mobilną „Brawo Bank AR”. Po przyłożeniu smartfonu do stron czasopisma „Brawo Bank” uzyskuje się dostęp do dodatkowych treści w 3D - m.in. gier i zagadek.

Brawo Bank ARBrawo Bank AR PKO BP

Co prawda aplikacja na razie nie jest najlepszą reklamą wirtualnej rzeczywistości - nie wygląda szczególnie imponująco, a podczas testów nie zawsze pokazywały mi się obrazy 3D - niemniej być może ten nowy trop w bankowości dzieciom się spodoba.