Wielkie zmiany w popularnej sieci sklepów. Niektóre Żabki z nowym logo, większym asortymentem i Wi-Fi

Żabka rozpoczęła testy nowej organizacji sklepu, która charakteryzuje się szerszym asortymentem, większym wyborem dań gotowych, przekąsek i napojów na wynos. Zmienia się również logo i wystrój sklepów.

Nowy koncept Żabki jest dostosowany do żyjących w biegu mieszkańców dużych miast, którzy częściej robią niewielkie, impulsowe zakupy. Oprócz szerszego asortymentu nowe sklepy mają w związku z tym inne wyposażenie, nowe logo, a także identyfikację wizualną. Jest też darmowy dostęp do sieci Wi-Fi.

Nowe sklepy Żabka wewnątrzNowe sklepy Żabka wewnątrz Fot: Bartłomiej Pawlak

Testowane w części sklepów zmiany objęły również wystrój wnętrza. Żabki są teraz bardziej nowoczesne i przestronne, co ma stanowić odzwierciedlenie hasła sieci: mały wielki sklep.

Nowe sklepy Żabka pojawiły się już m.in. w centrum Warszawy (przy Alejach Jerozolimskich 33 i Rakowieckiej 33), Trójmieście, Wrocławiu oraz Poznaniu.

Sklep Żabka ze zmienionym logo w WarszawieSklep Żabka ze zmienionym logo w Warszawie Fot: Bartłomiej Pawlak

- Odpowiadając na zmieniające się trendy w sposobie robienia zakupów, dostosowujemy nasz asortyment do klientów, którzy cenią sobie wygodę i czas. W naszych sklepach testowych pojawiły się m.in. dodatkowe strefy, w których klienci łatwo odnajdą produkty gotowe do szybkiego podgrzania i szybkie przekąski. Rozszerzyliśmy też m.in. ofertę dań zdrowych, ekologicznych czy bezglutenowych - informuje Anna Jarzębowska-Kwiatek, rzecznik prasowy Żabki.

Testy nowego formatu ŻabkiTesty nowego formatu Żabki Marek Zakrzewski

Sklepy nad morzem i przesyłki kurierskie

Odmienione sklepy to zresztą nie są jedyne nowości tego lata. W lipcu Żabka zdecydowała się na uruchomienie dwóch nadmorskich, sezonowych sklepów tuż przy wejściach na polskie plaże. Wakacyjne punkty w Międzyzdrojach oraz Międzywodziu działać będą do końca września. Co ciekawe, są otwarte dłużej - w godzinach od 6 rano do 2 w nocy.

Już wkrótce sieć umożliwi również swoim klientom odbieranie i nadawanie przesyłek kurierskich w swoich placówkach. Na początku z usługi tej będzie można skorzystać w 170 sklepach Żabka w Warszawie i okolicach. Partnerem logistycznym jest InPost.

Nowe sklepy Żabka wewnątrzNowe sklepy Żabka wewnątrz Fot: Bartłomiej Pawlak

Żabka jest na sprzedaż

Żabka Polska obsługuje dziennie około 800 tys. klientów. Do firmy należy ponad 4,2 tys. sklepów prowadzonych pod dwoma szyldami - Żabka i Freshmarket. W 2015 r. sieć należąca do funduszu inwestycyjnego Mid Europa Partners miała 5,75 mld złotych przychodów ze sprzedaży.

Żabka jest „na wydaniu”. Mid Europa Partners zatrudnił doradcę, który ma mu pomóc przy transakcji sprzedaży. Początkowo spekulowano, że nabywcą mogą być Portugalczycy z Jeronimo Martins, którzy stoją za Biedronką; w ostatnim tygodniu mówiło się raczej o Eurocashu i CVC Capital Partners - ale żadna z tych firm nie potwierdziła spekulacji.

Nowe sklepy Żabka wewnątrzNowe sklepy Żabka wewnątrz Fot: Bartłomiej Pawlak

Wg źródeł Reutersa cena sprzedaży sieci miałaby wynieść 1 mld euro. Fundusz private equity Mid Europa Partners kupił spółkę Żabkę Polska w 2011 r. - za 400 mln euro.