Biedronka i Lidl idą na totalne zwarcie. Takich promocji jeszcze nie było

Rywalizacja dyskontów przybiera na sile. Biedronka i Lidl biją się na promocje - Polaków najbardziej przyciągają obniżki cen produktów.

22 sierpnia Lidl zaoferował klientom, którzy zrobią zakupy za minimum 100 zł, bon o wartości 20 zł. Akcja miała przyciągnąć Polaków do sklepów niemieckiego dyskontu i sprawić, że wrócą wydać bon.

Na odpowiedź Biedronki długo nie trzeba było czekać. Portugalczycy za każde zakupy o wartości co najmniej 199 zł dawali rabaty 25-złotowe. Krok ten nie pozostał bez reakcji Lidla, który już 25 sierpnia przebił ofertę konkurencji i zaproponował 30 zł za każde wydane 100 zł. Z promocji mogli skorzystać także klienci, którzy wcześniej odebrali 20-złotowy rabat.

Zarówno w promocji Lidla, jak i Biedronki, do wartości zakupów nie wliczały się wyroby tytoniowe, alkohol, a także produkty do początkowego żywienia niemowląt. 

Zatrzęsienie promocji w obu dyskontach

Wcześniej było równie ciekawie. Promocji w obu sieciach dyskontów było w ostatnich miesiącach tyle, że część klientów mogła się w nich pogubić. 

W maju br. Biedronka zaproponowała promocję "Kajzerki za darmo". Każdy, kto zrobił zakupy za ponad 99 zł, dostał 6 kajzerek za darmo.

Także w maju, dwa dni po rozpoczęciu akcji Lidla „Ponad 100 produktów w cenie 2 zł”, Portugalczycy rozpoczęli promocję pod hasłem "Ponad 100 produktów 2 zł taniej".

W czerwcu Lidl postanowił przyciągnąć klientów robiących większe zakupy. Pod hasłem "Wielkie Rodzinne Zakupy w Lidlu" sieć oferowała przez trzy dni 10 proc. rabatu dla tych, którzy zrobili zakupy za minimum 100 zł.

W połowie sierpnia Lidl powrócił z drugą odsłoną akcji "Najtańsze produkty w historii". Niemiecka sieć zaoferowała produkty do przyrządzenia obiadu dla czterech osób za maksymalnie 5 złotych. I tu na odpowiedź Biedronki czekaliśmy zaledwie jeden dzień. Portugalczycy ruszyli z promocją "Dni super oferty", promując w nich produkty w trzech przedziałach cenowych: 4,99 zł; 1,99 zł oraz 0,99 zł. Za 4,99 zł dostępne były m.in. parówki wędzone z kurcząt, kiełbasa żywiecka Nasze Smaki oraz kawa mielona LeGrand.

Ostatnią promocją Biedronki jest akcja "Gang Świeżaków". W jej ramach za zakupy o wartości 600 zł dostaniemy maskotki symbolizujące owoce i warzywa. Maskotki są też dostępne dla wszystkich w cenie 49,99 zł.

BiedronkaBiedronka Fot. Mieczysław Michalak / Agencja Gazeta

Polacy idą tam, gdzie niższa cena

W ocenie specjalistów, do podobnych akcji powinniśmy się przyzwyczaić. Z badania Open Research wynika bowiem, że Polaków do sklepów najbardziej przyciągają obniżki cen produktów. Okazuje się, że według preferencji respondentów aż 57 proc. z nas uważa obniżkę ceny pojedynczego produktu za najbardziej atrakcyjną formę promocji.

Biedronka jest kilkukrotnie większa niż Lidl

W styczniu 2015 r. Lidl miał w Polsce około 550 sklepów. W 2015 roku otworzył 30 sklepów, a w tym roku kolejne 11. Obecnie Lidl ma więc ok. 590 sklepów. Celem jest 600 sklepów tej sieci jesienią.

Pod względem liczby sklepów Biedronka dystansuje niemieckiego konkurenta. W 2015 roku spółka osiągnęła swój plan i otworzyła 102 sklepy, zamykając rok z 2 667 lokalizacjami. W tym roku sieć zlikwidowała 14 placówek, jednocześnie otwierając 40 nowych, a więc przybyło 26 lokalizacji. Łącznie jest ich 2693.