Takie słodycze będziemy jeść w przyszłości? Ta wizja nie brzmi zachęcająco

Większe zainteresowanie niszowymi słodyczami rzemieślniczymi, słodyczami prozdrowotnymi oraz unikalnymi smakami - taka jest zdaniem specjalistów przyszłość łakoci.

Honorata Jarocka, analityk firmy Mintel wyjaśnia, że na całym świecie znaczącym trendem w segmencie słodyczy czekoladowych jest rosnąca premiumizacja, również ze strony marek własnych. Chodzi o podkreślanie wysokiej zawartości kakao oraz pochodzenia ziaren kakao.

- Widoczna jest również wzrastająca rola pozycjonowania rzemieślniczego – np. produkty typu „craft/hand-made”, produkowane na małą skalę – mówi Honorata Jarocka serwisowi portalspozywczy.pl.

Jej zdaniem interesującym zjawiskiem są niszowe eksperymenty z konceptem „dark milk”. To swego rodzaju kompromis pomiędzy mleczną i gorzką czekoladą. Przykładem jest czekolada Friis Holm Dark Milk Chocolate 55 proc. z Danii.

Widoczne są ponadto eksperymenty producentów słodyczy z unikatowymi smakami. Łączą oni w jednym wyrobie z pozoru niepasujące do siebie smaki. Wytwórcy dążą też do tego, by czekolada była odbierana jako mniej „grzeszny” smakołyk. Stąd na pólkach sklepowych pojawiają się coraz mniejsze opakowania.

Czekolada pasuje do zdrowego odżywiania?

Moda na zdrowy tryb życia obecna jest także w segmencie słodyczy, nadal jednak po słodycze czekoladowe sięgamy głównie dla przyjemności.

- Mimo rosnącego znaczenia zdrowego odżywiania, a także coraz silniejszych sygnałów, aby minimalizować ilość cukru w diecie, słodycze czekoladowe nadal cieszą się znaczną popularnością - mówi Honorata Jarocka.

Jarocka dodaje, że badania firmy Mintel dowodzą, że aż 65 proc. krajowych konsumentów sięga po czekoladę, aby sprawić sobie przyjemność, 68 proc. - aby zaspokoić apetyt na coś słodkiego.

Co ciekawe, dwóch na dziesięciu Polaków (czterech na dziesięciu w wieku 55+) spożywa czekoladę, gdyż ocenia ją jako zdrowy dodatek ze względu na przykład na zawartość antyoksydantów. Połowa konsumentów sięga po nią, ponieważ w ich odczuciu poprawia humor.

Więcej o: