Żeby dostać tę maskotkę, musisz wydać w Biedronce nawet 2400 zł. Na chińskim Allegro kupisz ją za 25 zł

Daniel Maikowski
Od kilku tygodni Biedronka chwali się nową akcją promocyjną. Czy warto z niej skorzystać? Mamy co do tego pewne wątpliwości.

W ramach programu lojalnościowego„Gang Świeżaków” , klienci Biedronki otrzymują punkty promocyjne (naklejki), które mogą potem wymienić na jedną z sympatycznych pluszowych maskotek. Aby taką zabawkę dostać za darmo, należy zgromadzić 60 naklejek. Niecierpliwi mogą ją mieć już przy 30 naklejkach – dopłacając 19,99 zł.

Jak można zdobyć punkty? Za każde 40 zł wydane na zakupy klienci Biedronki otrzymują 1 naklejkę. Portugalski dyskont przewidział jednak dodatkowe punkty za:

  • zakupy z kartą lojalnościową „Moja Biedronka”;
  • kupno warzywa lub owocu;
  • kupno produktu z oferty specjalnej.

Zabawki z Zabawki z "Gangu Świeżaków" fot. Biedronka.pl

Przy zakupach za 40 zł możemy więc otrzymać od 1 do nawet 4 punktów .

Oznacza to, że w najlepszym wypadku pluszak z „Gangu Świeżaków” trafi w nasze ręce, gdy wydamy w Biedronce 600 zł (60/4 x 40). W najmniej sprzyjających okolicznościach całą zabawa będzie nas natomiast kosztować nawet 2 400 zł (60 x 40).

"Gang Świeżaków" nie tylko w Biedronce?

W ulotce promocyjnej portugalski dyskont podkreśla, że kolekcja „Gang Świeżaków” jest dostępna „tylko w Biedronce”.  W ostatnich dniach w mediach pojawiły się jednak doniesienia o tym, że identyczną akcje promocyjną pod nazwą "Super Gang Dos Frescos" dwa lata temu zorganizował portugalski oddział Lidla. Co na to Biedronka?

"Do tej pory przeprowadzono 60 takich kampanii w 24 krajach na całym świecie. Dlatego wiązanie jej z jedną tylko siecią handlową jest niewłaściwe" - czytamy w oświadczeniu nadesłanym przez biuro prasowe Jeronimo Martins Polska.

Jednocześnie firma podkreśla, że obecnie - jako jedyny podmiot - posiada wyłączne prawo do realizacji akcji z wykorzystaniem maskotek w Polsce, w oparciu o umowę z agencją marketingu lojalnościowego TCC.

"Co więcej, sieć Biedronka w Polsce realizuje akcję „Gang Świeżaków” w sposób
innowacyjny, poprzez premiowanie dodatkowymi punktami zakupu warzyw i owoców
oraz użycie karty lojalnościowej" - czytamy w oświadczeniu.

"Gang Świeżaków" znajdziemy również na AliExpress fot. AliExpress

Choć oficjalnie maskotki z cyklu "Gang Świeżaków" są dostępne są jedynie w sklepach Biedronka, to jednak wystarczy kilka minut w wyszukiwarce Google, aby przekonać się, że bez problemu znajdziemy je również na „chińskim Allegro”.

Serwis Aliexpress pęka w szwach od ofert sprzedaży pluszowych owoców i warzyw. Ich ceny wahają się od 25 do 30 zł , a sprzedawcy oferują dodatkowo darmową wysyłkę. Za 300 zł możemy więc stać się posiadaczami wszystkich 12 maskotek.

Nie popadajmy w skrajności

Przy tych wyliczeniach należy pamiętać o jednym. W Biedronce nie płacimy 600 czy też 2400 złotych za pluszową zabawkę. Wydajemy je na zakupy. Punkty  są tu jedynie dodatkiem i nikt nie zmusza nas do ich zbierania. Co ciekawe, „Świeżaka” możemy kupić w Biedronce również bez zdobycia nawet jednego punktu – za 49,99 zł.

Z drugiej strony, podczas tego typu promocji łatwo możemy ulec tzw. „syndromowi brakującej złotówki”. Przykładowo, gdy do kwoty 40 zł zabraknie nam 2 czy 5 zł, możemy zdecydować się na dobranie dodatkowego produktu – batonika, napoju czy paczki z gumami do żucia.Tylko po to, aby zdobyć upragnioną naklejkę.

Dla nas to nieplanowany wydatek (przemnóżmy go przez kilka wizyt w Biedronce, a otrzymamy pokaźną sumę). Dla sklepu – dodatkowy zysk. Zresztą, to jeden z powodów, dla których takie sieci jak Biedronka czy Lidl decydują się na takie akcje promocyjne.

Kto jest większy: Biedronka, czy Skoda? 10  największych firm Europy Środkowej

Sklep Biedronka (zdjęcie ilustracyjne)Sklep Biedronka (zdjęcie ilustracyjne) materiały prasowe

Więcej o: