Z placówek tego polskiego banku chce korzystać zbyt wielu ludzi. Rozwiązanie? Selekcja przy wejściu

W największych polskich miastach działają tzw. Idea Huby. To oddziały Idea Banku połączone z przestrzenią coworkingową dla przedsiębiorców. Bank właśnie poinformował jednak, że placówki cieszą się tak dużym zainteresowaniem, iż wstęp do nich będzie reglamentowany.

- Obłożenie darmowych biurek i sal konferencyjnych w Idea Hubach jest tak duże, że bank zdecydował się na ograniczenie ich dostępności tylko dla swoich klientów - tłumaczy Katarzyna Siwek, Dyrektor Biura Analiz i Komunikacji Idea Banku.

Dotychczas Idea Huby były otwarte dla wszystkich zainteresowanych. Od października tylko klienci banku będą mogli korzystać z przestrzeni coworkingowej. Jedynym sposobem zagwarantowania sobie wolnego biurka do pracy będzie rezerwacja w systemie bankowości internetowej. Niemniej fakt posiadania konta w Idea Banku nie powinien stanowić wielkiego kłopotu - prowadzenie rachunków, zarówno dla jednoosobowej działalności gospodarczej jak i klienta indywidualnego, jest darmowe (mowa wyłącznie o ich prowadzeniu, nie o innych usługach).

- Minęło półtora roku od startu pierwszego Idea Hubu w Warszawie. Po sukcesie, jaki dość szybko odniosła placówka przy Marszałkowskiej, sukcesywnie otwieraliśmy następne. Dziś doszliśmy do etapu, w którym te miejsca stały się tak popularne, że chętnych do pracy w Idea Hubach jest więcej niż możemy przyjąć. To jest ten moment, kiedy musimy zweryfikować naszą politykę gościnności – mówi Dominik Fajbusiewicz, członek zarządu Idea Banku.

Idea Huby faktycznie zyskały grono stałych bywalców. Jak wynika z niedawnego badania przeprowadzonego przez bank, większość osób korzystających z coworkingu Idea Hub robi to regularnie - 40 proc. co najmniej raz w tygodniu, kolejne 40 proc. przynajmniej raz w miesiącu.

Zresztą to właśnie klienci zasugerowali, aby dostęp do placówek był racjonowany. Jak informuje bank, stali bywalcy zwracali uwagę, że świadomość, iż nie przebywają w gronie osób przypadkowych pozytywnie wpływałoby na ich poczucie bezpieczeństwa.

Tylko co piąty klient odwiedzający Idea Huby, korzysta z nich jak z typowej placówki banku. Pozostali traktują Idea Huby jako miejsce do pracy, spotkań biznesowych, szkoleń i networkingu. 

Częstotliwość wizyt w Idea HubCzęstotliwość wizyt w Idea Hub źródło: Idea Bank

Razem w Polsce działa sześć stałych Idea Hubów - trzy w Warszawie (plus jeden sezonowy na plaży nad Wisłą) i po jednym w Krakowie, Łodzi i Katowicach. Niebawem nowy oddział zostanie otwarty we Wrocławiu, a w październiku Idea Hub ruszy też w Poznaniu. 

Oddział połączony z przestrzenią coworkingową to innowacyjny projekt na polskim rynku. Ale inne banki też bardzo starają się, aby w ich placówkach nie było nudno i zwyczajnie. Na przykład niektóre placówki mBanku są wprost naszpikowane elektroniką, a od listopada w placówkach nowego Nest Banku (wcześniej FM Bank PBP) klienci będą goszczeni kubkiem kakao.

Jak wynika z danych Komisji Nadzoru Finansowego, na koniec lipca banki miały w Polsce 7189 oddziałów. To najmniej od ponad 4 lat.