Faktem jest jednak, że Cinkciarz.pl pod względem wyboru drużyny pobił wszystkie inne polskie przedsiębiorstwa. Pobił je także rozmachem imprezy, podczas której podpisany został kontrakt. A ten zawarto 5 października 2015 roku w hali United Center, gdzie Chicago Bulls rozgrywa mecze. Kontrakt został podpisany na 7 lat. Na jego mocy firma uzyskała prawo do posługiwania się tytułami "Official Foreign Currency Exchange Partner of the Chicago Bulls" oraz "Official Partner of the Chicago Bulls. Firma nabyła prawo do ekspozycji marek Cinkciarz.pl i Conotoxia podczas meczów drużyny z Chicago. Na uroczystości podpisania umowy obecni m.in. byli prezydenci Polski: Lech Wałęsa i Bronisław Komorowski.
Oknoplast stawia na Włochy
Na zagraniczną promocję poprzez sponsorowanie drużyny zdecydował się także Oknoplast, firma należąca do ścisłej czołówki producentów okien i drzwi z PCV. W lutym 2012 roku Oknoplast został Top Sponsorem klubu Inter Mediolan, m.in. trzykrotnego triumfatora Ligi Mistrzów. Dlaczego padło na Włochy? Polska firma jest najpopularniejszą marką okien na północy Włoch oraz drugą we Włoszech pod względem liczby sprzedawanych okien. W ramach współpracy logo Oknolast pojawiało się m.in. na stadionie podczas meczy - na bandach video i ekranach. Firma umieściła reklamę na stronie internetowej klubu oraz swój logotyp na totemach w strefie VIP. Ponadto umowa uprawniała Oknoplast do posługiwania się logotypem "Top Sponsor Interu Mediolan" oraz zdjęciami i wizerunkami piłkarzy we wszystkich materiałach reklamowych.
Polskie firmy celują w Borussię
Rok później firma zaskoczyła kolejnym lukratywnym kontraktem. We wrześniu 2013 roku została sponsorem Borussii Dortmund. Kontrakt podpisano na rok. Podczas meczów na Signal Iduna Park kibice mogli zobaczyć logotyp firmy na telebimach i videobandach wokół murawy oraz w strefie VIP. W ślad za Oknoplastem poszła firma DAKO, także znany producent okien. W 2016 roku firma została oficjalnym partnerem Borussii Mönchengladbach, czołowego klubu Bundesligi. Kontrakt gwarantował widoczność marki podczas meczów ligi niemieckiej na bandach reklamowych, ekspozycję logotypu na ściance sponsorskiej oraz w korytarzu wiodącym na murawę i autobusie klubowym, a także promocję na stronie klubu.
Comarch w Monachium
Współpracę z piłkarską drużyną podjął przed laty także Comarch. Koncern IT podpisał kontrakt z niemieckim klubem sportowym TSV 1860 Monachium. Został sponsorem drużyny w czasie rozgrywek sezonu 2009/2010. Na bazie umowy Comarch otrzymał prawo jako przedsiębiorca do prezentowania się na boisku TSV 1860 w Allianz Arena na bandach, jak również na telebimach umieszczonych na stadionie. Comarch zaliczał się wówczas w hierarchii do trzech największych sponsorów Lwów.
Na podbój Ligi Europy
Być może w sponsorowanie sportu za granicą zaangażuje się wkrótce kolejna firma. Mowa o podwarszawskiej spółce Modecom, specjalizującej się w produkcji obudowy komputerów i zasilaczy. Jak donosiły media, firma chce przeznaczyć na marketing sportowy 20 mln zł. Jest już sponsorem reprezentacji piłkarskiej, ekstraklasy i oficjalny partnerem Legii. Spółka podobno prowadzi też negocjacje, by zostać oficjalnym partnerem lub partnerem technologicznym Ligi Europy.
Autor:
Portal Skarbiec.biz S.A. największy, niezależny serwis o prawie, finansach i gospodarce.