Nie ma wśród nas zgody w sprawie handlu w niedzielę. Wynik sondażu: 49 procent do 42 procent
Wynik sondażu pokazuje tylko to, że zdania są mocno podzielone. 49 procent zapytanych popiera zakaz handlu w niedzielę. Ale przeciwników jest niewiele mniej. Przeciwko zakazowi wypowiada się 42 procent pracowników handlu. 9 procent nie ma zdania.
Gdyby nie liczyć tych, którzy nie mają zdania, to zwolennicy zakazu handlu wygrywają w stosunku 54% do 46%.
Gdyby sondaż ograniczyć tylko do osób które pracują w handlu w niedziele, to tutaj zwolenników zakazu handlu też jest 49 procent, natomiast odsetek przeciwników zakazu spada do 40 procent.
Ale co ważne, zwolennicy zamykania sklepów w niedzielę zaznaczają w badaniu, że pod pewnymi warunkami mogą zmienić zdanie.
Ponad połowa (52 procent) zwolenników zakazu zgodziłaby się na handel w niedzielę, gdyby otrzymała za ten dzień dodatkowe wynagrodzenie. Również ponad połowa (54 procent) wycofałaby swoje poparcie dla zakazu handlu, gdyby pracodawca tak ustawił zasady, aby praca w niedzielę była dobrowolna
Badanie telefoniczne przeprowadził TNS na reprezentatywnej próbie 500 pracowników handlu w okresie 29 września - 3 października 2016 na zlecenie Konfederacji Lewiatan.
Zobacz takze WIDEO: Zakaz handlu w niedzielę prawie pewny, a ludzie wściekli. "Poroniony pomysł" oraz "Nasz rząd jest do du*y"
-
Siłownie i restauracje zostaną otwarte w lutym? Mateusz Morawiecki podał warunki
-
Ich błękitna krew ma ważną rolę w produkcji szczepionek. Naukowcy alarmują: Superbohater w kryzysie!
-
Pracownicy firm farmaceutycznych szczepią się w grupie zero? "Dostaliśmy nakaz mailem"
-
(Nie)otwieraMY. Groźba Jarosława Gowina przestraszyła restauratorów z Legionowa
-
Bill Gates największym właścicielem działek rolnych w USA. 100 tys. hektarów w 18 stanach
- Allegro wprowadza sporo zmian. Nowy serwis Allegro Biznes, droższy Smart, błyskawiczna dostawa
- Substancja psychoaktywna w olejku CBD. GIS wycofuje produkt
- Smog w Polsce. Warszawa, Łódź, Kraków i Gdynia w chmurze szkodliwego pyłu, normy przekroczone kilkukrotnie
- Lidl sprzedaje krzywe buraki. Sieć kupiła je od rolnika, który miał je wyrzucić przez dziwny kształt
- Pepco wycofuje produkt. Pies edukacyjny może być groźny dla słuchu dzieci