Wkrótce zaczną udzielać chwilówek. Właśnie zmienili nazwę na "Raz się żyje"

P.R.E.S.C.O. Group S.A., spółka do kwietnia br. działająca na rynku wierzytelności w Polsce, a obecnie szykująca się do wejścia w sektor pożyczek konsumenckich, właśnie zmieniła nazwę na YOLO S.A. YOLO to akronim angielskiego zwrotu "You Only Live Once", czyli po prostu "raz się żyje".

P.R.E.S.C.O. Group S.A. zmienia nazwę na YOLO S.A.P.R.E.S.C.O. Group S.A. zmienia nazwę na YOLO S.A. źródło: presco.pl

Od 2011 r. spółka P.R.E.S.C.O. jest notowana na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych.

W kwietniu 2016 r. wycofała się z działalności windykacyjnej i inwestycyjnej, sprzedając cały portfel polskich wierzytelności grupie kapitałowej Kruk. Szykuje się do wejścia w sektor consumer finance. W opinii spółki, daje on szanse generować wyższe marże niż działalność w branży wierzytelności.

Jak czytamy w ogłoszonej miesiąc temu „Strategii Spółki na lata 2016 – 2018”, misją podmiotu będzie „szybkie dostarczanie finansowania osobom o różnej zdolności kredytowej, na korzystnych dla konsumenta warunkach z wygodnym, elastycznym terminem spłaty”.

Z tą „różną zdolnością kredytową” jest jednak ciekawa sprawa - spółka zakłada, że modele stosowane do oceny wiarygodności klientów „powinny utrzymać relatywnie niski, jak na branżę pożyczkową, odsetek pożyczek straconych na poziomie docelowo nie przekraczającym 20 proc.”. Niepewna zdolność kredytowa klientów w połączeniu z determinacją firmy do utrzymania niskiego odsetka niespłaconych pożyczek może napawać pewnymi obawami. Ale „raz się żyje”.

Działalność pożyczkowa YOLO ma być realizowana pod trzema markami, adresowanymi do różnych grup klientów. Pożyczki będą sprzedawane za pomocą kanałów: internetowego, call center oraz sprzedaży bezpośredniej.

YOLO zacznie działalność pożyczkową już wkrótce. W „Strategii” zakłada, że w IV kwartale 2016 r. zdąży udzielić 600 pożyczek, a w całym 2017 r. 21 tys. pożyczek.