Legendarna czekolada zmienia kształt. Brytyjczycy są zirytowani, winią Brexit

Kojarzycie czekoladę Toblerone z charakterystycznymi trójkątnymi kostkami? Pewnie, że kojarzycie! Jej producent, koncern Mondelez, właśnie postanowił zmniejszyć liczbę kostek w opakowaniach sprzedawanych w Wielkiej Brytanii. Powodem są rosnące ceny składników.

Decyzja podyktowana jest rosnącymi cenami składników.

Producent tłumaczy, że alternatywą dla „oddalenia” od siebie kostek czekolady była podwyżka ceny produktu. Konsumenci nie pozostawiają jednak na Mondelez suchej nitki, określając decyzję spółki jako głupią, absurdalną i nieprzyzwoitą. Nowy wygląd czekolady porównują np. do stojaka na rowery.

Tabliczka o dotychczasowej masie 400 g teraz waży 360 g, zaś w mniejszym opakowaniu zamiast 170 g czekolady konsumenci znajdą 150 g. Rozmiary opakowań pozostały bez zmian.

Brytyjczycy spekulują, że przyczyną decyzji Mondelez może być Brexit.

 

Koncern zapewnia jednak, że wzrost cen składników nie ma związku z Brexitem, a zmiana w wyglądzie Toblerone była planowana na długo przed referendum.

Niemniej sporo firm w Wielkiej Brytanii, z powodu taniego funta, chce podnosić ceny swoich towarów. Niedawno m.in. globalny koncern Unilever próbować wymóc na brytyjskich sieciach sklepów podwyżki cen.

Złośliwcy konstatują, że nowy wygląd tabliczek czekolady Toblerone znakomicie obrazuje "brexitowy", 2016 rok dla Wielkiej Brytanii - więcej dolin niż szczytów.

Więcej o:
Komentarze (30)
Legendarna czekolada zmienia kształt. Brytyjczycy są zirytowani, winią Brexit
Zaloguj się
  • tmave_pivo

    Oceniono 5 razy -3

    tiaa. Dziwne tylko, że na niektórych lotniskach (wszystkie niebrytyjskie) te pomniejszone opakowania widziałem już ponad pół roku temu.

  • bezkontownik

    Oceniono 5 razy -1

    Teraz zrobią mniejsze, ludzie zaczną narzekać (serio?), gazety będą miały co pisać, zrobi się "afera" (czyt. darmowa reklama w brukowcach) i za chwilę wróci w wielkiej chwale poprzedni rozmiar.
    Było o czym pisać - TAK
    Ludzie dowiedzieli się - TAK
    Były emocje (najpierw negatywne, później pozytywne) - TAK
    Jest (będzie) dobre zakończenie - TAK
    W sumie to gratuluje pomysłu.

  • wymagany_login

    0

    Ceny rosną, bo szaleje lewactwo. Trwonią pieniądze podatników na swoje chore pomysły całkowitego przekształcenia Europy (a przynajmniej części unijnej) w jakiś beznarodowy bantustan z motłochem w miejsce obywateli, którym będzie można łatwo i bezstresowo rządzić i obciążać podatkami.

  • six_a

    0

    a o perfumach 40 ml (wtf??) za 600 stów kto napisze. superokazja najnowszy armani :) lol. greed was yesterday.

  • wuk4

    0

    Ale fajnie... Dzięki temu dowiedziałem się o istnieniu tej czekolady. Ale gustuję raczej w gorzkiej.

  • mirrad

    0

    AKURAT W POLSCE W TEN SPOSÓB ZROBILI PRAWIE WSZYSCY PRODUCENCI !!!!

  • wieczniekontuzjowany

    0

    W Polsce była "wina Tuska" jest "wina PiS", w Wielkiej Brytanii jest "wina Brexitu", w USA będzie "wina Trumpa".
    I jakoś się wszystko wytłumaczy.
    A nie można poważnie?

  • 2random

    Oceniono 8 razy 0

    "zmiana w wyglądzie Toblerone była planowana na długo przed referendum"
    Wierzę im. Downsizing to powszechność. Szkoda, że klienci to idioci i kupują dalej. Porzucenie produktu to najlepsza strategia. Zmienili Kitkata, to porzuciłem. Mlekowita oszukiwała na serku wiejskim (niby "bez konserwantów"), więc nie dostali ode mnie grosza za żaden produkt - od siedmiu lat. Jest duży wybór - niewidzialne kajdanki nie muszą działać.

  • gj61

    Oceniono 6 razy 0

    Koncern Unilever chciał, ale się srogo przejechał na tym głupim pomyśle. Z Mandelez będzie tak samo: wystarczy że, przed Świętami Tesco i inne sieci (teraz to już będą solidarne, ha, ha, ha) wycofają ich produkty na dwa dni z oferty i rurka im zmięknie.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX