Klienci alarmują: potężna awaria bankomatów Euronet w całej Polsce. Poszkodowani poczekają na zwrot pieniędzy

Robert Kędzierski
Klienci sieci Euronet z całej Polski skarżą się na FB na problemy z bankomatami. Niektóre maszyny nie wypłacają pieniędzy, choć z kont klientów pieniądze znikają. Część osób, które wypłacą większą ilość gotówki, może mieć kłopot.

Część bankomatów sieci Euronet działała dziś z problemami. Przyjmowały kartę, pozwalały wpisać PIN i wybrać kwotę wypłaty. Pieniądze jednak... nie były wypłacane. Z kont jednak znikały - informują klienci. Doniesienia na temat awarii pochodzą z całej Polski. Na Facebooku skarżą się mieszkańcy z Białegostoku, Gdańska,Krakowa, Warszawy, Pucka.

Czytaj też: Wpłatomat pożarł mu 5400 zł. Jak odzyskał pieniądze? 

Awaria usunięta, środki powinny wrócić w sobotę

Nawet jeśli pieniądze znikają z kont, a bankomaty ich nie wypłacają, konsumenci korzystający z usług Euronetu nie powinni się martwić. Środki można odzyskać. Złą wiadomością jest jednak to, że odzyskanie pieniędzy może (nie musi) wymagać procedury reklamacyjnej. 

Niestety, niektóre osoby, które wypłacały większą gotówkę, np. całą pensję, mogą mieć kłopot. Np. Eurobank poinformował nas, że zlecił zwrot pieniędzy na konta, ale z uwagi na jutrzejsze święto będzie on mógł nastąpić najwcześniej w sobotę. 

Awarię potwierdzają także inne banki, np. mBank. Ten również zapewnia, że nieprawidłowo zaksięgowane środki wrócą na konta już w sobotę. mBank uzyskał też informację od Euronetu: awaria została już usunięta. 

Z wpisów na Facebooku wynika, ze awaria trwała co najmniej 4 godziny i choć komunikat mBanku uspokaja, że awaria została usunięta, na profilu Euronetu na Facebooku długo pojawiały się nowe skargi klientów

Aktualizacja

Biuro Prasowe Euronet przesłało nam następujące oświadczenie:

W związku z awariami w kilku bankach, w dniu dzisiejszym po godzinie 15 wystąpiły czasowe problemy z realizacją transakcji w sieci Euronet. Od godziny 17.00 zarówno transakcje jak i bankomaty sieci Euronet funkcjonują prawidłowo. Nieudane transakcje są procesowane zwrotnie zgodnie z zasadami organizacji płatniczych.

Część konsumentów nadal nie wie jednak, co robić.