Puls Biznesu: Akcja "sprzedaż Żabki" rozpoczęta. Cena wywoławcza - miliard euro

Jak donosi Puls Biznesu, spółka Mid Europa Partners, właściciel Żabka Polska, rozpoczął sprzedaż sieci sklepów.

O planach sprzedaży Żabki Polska (prowadzającej sklepy Żabka oraz Freshmarket) wiadomo od kilku miesięcy. Jej właściciel, Mid Europa Partners, zatrudnił w roli doradcy bank inwestycyjny JP Morgan - który ma pomóc przy transakcji sprzedaży. 

Jak informuje w poniedziałek Puls Biznesu, MEP rozsyła już teasery do potencjalnych inwestorów. - Oferty wstępne powinny napłynąć jeszcze przed świętami - mówi jedno ze źródeł PB.

Jak wynika z informacji gazety, najbardziej zainteresowany Żabką jest w tym momencie amerykański fundusz private equity TPG. Niemniej potencjalnych inwestorów jest więcej, zarówno na świecie, jak i w Polsce. Smak na Żabkę ma m.in. Eurocash, ale tej spółki w gronie oferentów nie chce ponoć sam Mid Europa Partners. Pojawiły się też informacje, że przejęciem są zainteresowane Grupa Lotos i PKN Orlen.

Cena wywoławcza za Żabkę to 1 mld euro. Wcześniej taką kwotę sugerowała też agencja Reuters. Możliwe jednak, że oferenci mocno podbiją cenę wyjściową. Tak było ostatnio np. w przypadku Allegro, sprzedanego w październiku za 3,25 mld dolarów, choć wyceniany był na ponad 1 mld dol. mniej.

Mid Europa Partners kupił spółkę Żabka Polska w 2011 r. - za 400 mln euro.

Żabka Polska dysponuje siecią ponad 4 tys. sklepów Żabka i Freshmarket. W 2016 r. planowała otworzyć 400-500 placówek, ale jak wynika z informacji portalu dlahandlu.pl, sieci przybyło „tylko” ok. 200 sklepów. Spółka zaoferowała franczyzobiorcom korzystniejsze warunki współpracy (z podstawowym przychodem na poziomie 6,5 tys. zł), ponadto rozpoczęła testy nowej organizacji i wystroju sklepów.

Więcej o: