Jak podaje Portalsamorzadowy.pl prezydent Krakowa Jacek Majchrowski podpisał wniosek dotyczący zgłoszenia projektu pn. ”Studium wykonalności budowy systemu szybkiego bezkolizyjnego transportu szynowego” do sfinansowania w ramach unijnego instrumentu „Łącząc Europę” (ang. Connecting Europe Facility – CEF). Realizacja zadania zaplanowana została na lata 2017-2019, a szacunkowy koszt to 10 mln zł.
- Budowa metra w Krakowie to projekt, który musi być bardzo dobrze przemyślany. Dlatego - pamiętając o woli mieszkańców wyrażonej w referendum z 2014 roku – chcemy dysponować wszelkimi możliwymi analizami dotyczącymi takiego rozwiązania – mówi prezydent Krakowa Jacek Majchrowski.
Siemens auf der UITP 2011: Elektrischer Mobilität gehört die Z Siemens AG / Siemens AG
Jeśli Kraków wybuduje metro, na początek będzie to linia na trasie wschód-zachód o długości około 15 km (łącząca dzielnice Bronowice i Nowa Huta z centrum miasta).
Magistrat drugiego największego miasta w Polsce miał już korespondować w sprawie studium wykonalności inwestycji z Ministerstwem Rozwoju Mateusza Morawieckiego, które wstępnie oceniło, że krakowski projekt wpisuje się w cele CEF Transport 2016.
Smaczku sprawie dodaje fakt, że jeśli Kraków zdecyduje się na metro - po korzystnej dla nowego rozwiązania analizie - bez wątpienia będzie to liczony w miliardach złotych, jeden z najdroższych samorządowych projektów inwestycyjnych w Polsce. Zaraz po rozbudowie metra w Warszawie. Więcej pisaliśmy o tym tutaj.