Nowe otwarcie w Lidlu. Większy asortyment, promocje i... świeża twarz w reklamach

Od poniedziałku sieć sklepów Lidl startuje z kampanią "Tradycyjnie czy nowocześnie". Nowa strategia ma zakładać większy akcent na produkty eko i jest odpowiedzią na trendy i zwyczaje żywieniowe. Lidl rozszerzy swój asortyment, a kampanii mają towarzyszyć liczne promocje.

Ambasadorami kampanii „Tradycyjnie czy nowocześnie” będą szef kuchni Karol Okrasa oraz blogerka kulinarna Daria Ładocha, która zastąpiła Dorotę Wellman. Okrasa ma reprezentować kuchnię tradycyjną, a Ładocha – nowoczesną. Co tydzień Lidl będzie przedstawiał po jednym przepisie obu kucharzy, a także oferował promocje na produkty do przygotowania potraw. Sieć nie ujawnia, jak długo potrwa kampania.

Jak wynika z analiz Lidla, choć jego klienci są coraz bardziej otwarci na nowe produkty – co sieć tłumaczy m.in. poprzednimi kampaniami z „tygodniami” z kuchnią danego regionu świata - to jednak nadal cenią sobie tradycyjne, polskie potrawy. Równocześnie są coraz bardziej wymagający i świadomi, stąd poszerzenie asortymentu, mocniejsze wejście w segment produktów bio (co idzie w parze z wcześniejszymi planami Lidla dotyczącymi m.in. ograniczania soli czy cukru w produktach własnych) i zaangażowanie uosabiającej lekki i zdrowy styl gotowania blogerki Darii Ładochy.

Badania Lidla pokazują, że w ciągu 5 lat liczba Polaków, dla których liczy się naturalność żywności wzrosła ponad trzykrotnie. Co trzeci Polak wybiera produkty ekologiczne, podobnie co trzeci deklaruje, że jest w stanie zapłacić za nie więcej.

- Czas odkryć zupełnie inny świat świadomego gotowania – humusu, tofu, soków jednodniowych, koktajli z jarmużu i zdrowych przekąsek. Z drugiej strony nadal cenimy tradycyjną kuchnię i dania oraz produkty, które znamy jeszcze z dzieciństwa. Nową koncepcją zmuszamy do myślenia, jaka jest nasza kuchnia – tradycyjna czy nowoczesna – mówi Aleksandra Robaszkiewicz, PR Manager Lidl Polska.

Lidl żegna Dorotę Wellman

Lidl zakończył z początkiem lutego półtoraroczną kampanię „Dorota, Karol i Goście”, w której u boku Okrasy występowała Dorota Wellman. - To była niezwykła przygoda i wielka satysfakcja współpracować z nimi przy tak udanym projekcie” – powiedziała Aleksandra Robaszkiewicz, PR Manager Lidla.

Czytaj też: Wyścig na wynagrodzenia trwa! Tym razem podwyżki ogłosił Lidl

Zobacz także WIDEO: Paris Hilton w reklamie akcesoriów do włosów Lidl