Ta firma oferuje ci telefon w bardzo niskiej cenie? Uważaj, są na nią setki skarg

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wszczął postępowanie przeciwko operatorowi telefonii stacjonarnej Twoja Telekomunikacja. Urząd oraz rzecznicy konsumentów dostali już blisko 450 zgłoszeń na tę firmę od jej klientów.

- Na Twoją Telekomunikację spływa wiele skarg od klientów, jak i sygnałów od rzeczników konsumentów z całej Polski. Wiemy o niemal 450 osobach pokrzywdzonych przez Twoją Telekomunikację - mówi Marek Niechciał, prezes UOKiK. - Sprawdzamy wzorce umów i przyglądamy się sposobowi działania tego operatora. Praktyki spółki mogą być sprzeczne z prawem, a przede wszystkim mogą realnie szkodzić konsumentom. W większości sprzedawcy kierowali ofertę do osób starszych, którzy podpisywali niekorzystne dla siebie umowy – dodaje Niechciał.

Urząd w swoim postępowaniu sprawdzi, czy Twoja Telekomunikacja stosuje bezprawne działania takie jak m.in. podszywanie się pod innego operatora, brak informacji o faktycznej wysokości opłat abonamentowych, utrudnianie odstąpienia od umowy, niedoręczanie wszystkich dokumentów po podpisaniu umowy oraz żądanie opłat za niezmówione usługi dodatkowe. Klienci zarzucają spółce m.in., że kusi niskimi cenami, które w rzeczywistości obowiązują tylko przez kilka miesięcy, czy, że bez pytania dołącza dodatkowe, płatne usługi.

„Przedstawiciel z Twojej Telekomunikacji przedstawił mi kwotę miesięczną rachunku 25 zł, a nie dodał, że to tylko przez dwa miesiące” – to fragment jednej z prawie 450 skarg, które wpłynęły do UOKiK i rzeczników konsumentów.

„Pełnomocnik własnoręcznie uzupełnił na umowie wybór takich usług, jak: Usługa Pakiet Bezpieczeństwa, czy Usługa Dodatkowa, które wymagają ode mnie umiejętności chociażby obsługi SMS, czego w ogóle nie potrafię i nie znam” , „Pełnomocnik nie wręczył mi całości umowy a jedynie 3 i 4 stronę” , „Przy podpisaniu umowy nie zostałem pouczony o prawie odstąpienia od umowy jak również nie otrzymałem jego wzoru oświadczenia o odstąpieniu” – skarżą się inni klienci.

Jak informuje UOKiK, jeśli postawione zarzuty potwierdzą się, spółka Twoja Telekomunikacja może zostać ukarana grzywną w wysokości do 10 proc. obrotu osiągniętego w minionym roku.

Czytaj też: Oszuści abonamentowi: "Dzień dobry, chcę panią okraść"