McDonald’s podaje, że "eksperymentuje z różnymi modelami dostaw i poszerzeniem usług w ramach dostarczania produktów". Elektroniczny sposób składania zamówień i płatności ma być wprowadzony w 20 tys. lokali, najpierw w Stanach Zjednoczonych.
Dzięki aplikacji, jedzenie zamówione przez smartfona będzie dostępne dla kierowców w okienku bez oczekiwania w kolejce. Transakcja odbędzie się z pominięciem etapu składania zamówienia u pracownika restauracji, a także tradycyjnej formy płatności.
Firma twierdzi wręcz, że ma "wyjątkową pozycję, by stać się światowym liderem w dostawie żywności", ponieważ na swoich największych rynkach "75 proc. ludności mieszka w obrębie trzech mil (niespełna 5 km) od jednej z licznych restauracji McDonald’s".
Innowacja z aplikacją ma skutkować kolejnym zwiększeniem liczby klientów. Zdaniem przedstawicieli McDonald’s, tego typu sposób składania zamówień będzie dobrze przyjęty w USA. Jeśli tak się stanie, z jego dobrodziejstw skorzystają także konsumenci w Polsce.
Dodatkowo McDonald's zapowiada rozwój sieci McCafe. W ofercie ma być większy wybór kaw, ciast i deserów.
Spółka ma pieniądze na innowacje i inwestycje bo generuje duże zyski w Azji, szczególnie w Chinach.