Tak ma zmienić się Żabka. Nowy właściciel zainwestuje kilkaset milionów złotych

Więcej gotowych dań i kulinarne inspiracje z całego świata - w tę stronę mają iść sklepy Żabki po przejęciu przez fundusz CVC. Z logo sklepów sukcesywnie ma znikać żaba.

Pod koniec lutego br. Żabka Polska zmieniła właściciela, spółkę kupił fundusz CVC Capital Partners – za cenę przynajmniej 1 mld euro. Teraz CVC uchyla rąbka tajemnicy odnośnie tego, co w Żabkach ma się zmienić.

- Chcemy zmienić nie tylko wizerunek Żabki, ale też jej wnętrze. Będzie więcej zdrowych, gotowych posiłków — kanapek, sałatek czy zdrowych deserów, ale też inspiracji ze świata — przekąsek z nasionami chia czy japońskich onigiri - mówi „Pulsowi Biznesu” Krzysztof Krawczyk, zarządzający CVC w Polsce.

To oznacza, że koncepcja przyjęta przez Żabkę w zeszłym roku, zakładającą właśnie wyjście naprzeciw oczekiwaniom „zabieganego” konsumenta, ma być kontynuowana i rozszerzana. Testowe sklepy mają większy asortyment - m.in. większy wybór dań gotowych, przekąsek (strefa rabatowa " Przekąski za 2 zł"), napojów na wynos, dań ekologicznych czy bezglutenowych. Mają także nową identyfikację wizualną i nowe logo - bez wizerunku żaby. W sklepach jest też darmowy dostęp do sieci Wi-Fi.

CVC unowocześniając Żabkę chce inspirować się największą siecią sklepów typu convenience na świecie – 7-Eleven. Jednocześnie, jak donosi ISBNews, podczas weekendowego Polish Economic Forum 2017 Krawczyk zapowiadał, że w ciągu najbliższych kilku lat CVC zainwestuje w Żabkę kilkaset milionów złotych. Zmiany mają ruszyć pod koniec roku. Więcej szczegółów ma podać na przełomie kwietnia i maja, po uzyskaniu zgody Komisji Europejskiej na przejęcie Żabki.

Do spółki Żabka Polska należy, poza Żabkami, także sieci sklepów Freshmarket. Łącznie w Polsce działa ok. 4 tys. Żabek i ok. 600 Freshmarketów.

Czytaj też: Dyskonty już nie dla wszystkich. Sklepy jak Żabka lub Dino podgryzają Biedronkę

Więcej o: