Będzie więcej fuzji w światowej motoryzacji. Tak mówi szef Volkswagena. I zapowiada nową serię samochodów

Francuski koncern PSA kupił od General Motors Opla i Vauxhalla. Dyrektor Volkswagena zapowiada, że to nie koniec wielkich przejęć i fuzji w branży motoryzacyjnej.

- To nie jest ostatnia fuzja w branży. Co więcej, to nie będzie się działo tylko w Europie - powiedział w wywiadzie dla CNN dyrektor generalny Volkswagen Matthias Müller. – Cały międzynarodowy rynek automotive będzie się konsolidował. Na tej podstawie będziemy podejmowali decyzje co do rozwoju.

Müller potwierdził zapowiedzi nt. stworzenia nowej serii samochodów dla rynków rozwijających się we współpracy z indyjskim koncernem Tata Motors. - Prowadzimy bardzo owocne rozmowy z naszymi współpracownikami z Taty. Sądzę, że w przyszłości można oczekiwać wspólnego projektu - powiedział podczas Geneva Motor Show.

Rozmowy Volkswagena z firmą Tata mają na celu zaspokojenie rosnącego popytu na samochody na indyjskim rynku. Drugi najbardziej zaludniony kraj świata (ok. 1,3 mld ludności) jest piątym największym rynkiem samochodowym. Między kwietniem a październikiem 2016 r. produkcja aut w tym kraju wzrosła o 10 proc., a sprzedaż o 11 proc., w porównaniu do analogicznego okresu poprzedniego roku.

Właściciel Peugeota kupił Opla

Francuski koncern PSA kupił od General Motors firmę Opel oraz jego brytyjską markę, Vauxhall. Umowa między tymi podmiotami o wartości 2,2 mld euro, dotyczy ponad 12 zakładów produkcyjnych, zatrudniających ok. 40 tys. osób. Mimo wcześniejszych niepokojów prezes PSA Carlos Tavares zapowiedział, że utrzyma w nich miejsca pracy. - Jesteśmy zdeterminowani kontynuować rozwój tej wielkiej firmy i przyspieszyć jej naprawę - mówił w poniedziałek Tavares. Wyraził jednocześnie nadzieję, że PSA i Opel będą czerpać korzyści z połączenia i wdrożenia w Oplu programu naprawczego.

Przejęcie Opla pozwoli PSA stać się drugim, jeśli chodzi o wielkość produkcji, producentem samochodów w Europie. Jej udział w rynku wynosi obecnie 17 proc.