Komentarze (210)
Z polskich dróg zniknie "podwójna ciągła"? Posłanka Nowoczesnej chce zaoszczędzić na farbie
Zaloguj się
Pokaż wcześniejsze komentarze
  • witoldo

    Oceniono 2 razy 0

    Owszem, może być pojedyncza ciągła, pod warunkiem wszakże, że do farby będą dodawać kilkucentymetrowe kolczatki, które natychmiast ukarzą "miszczów kierownicy". Jeśli podwójną ignorują, to pojedyncza tylko z zasiekami.

  • caramba000

    Oceniono 2 razy 0

    Kononowiczka. ...lol...
    Nowoczesność w domu i zagrodzie. Partia "Sześciu Króli" petru, urzędująca w "dzień po Wigilii".

    A może tak zwiększyć odstęp w liniach przerywanych? Ile to szekli można zaoszczędzić... I wieczorem w piątek zamknać ulice na szabat, jak to w Izraelu robią z transportem. ...lol...

  • diw_iw

    0

    przeciez podwojna ciagla sluzy temu, ze w miejscu, gdzie jeden kierunek moze wyprzedzac, drugi nie, poza tym maszyny juz do malowania, oszczednosc? Chyba niekoniecznie tak wielka. Natomiast innym rozwiazaniem byloby zrezygnowaniem z malowania pasow dla pieszych, w Niemczech to funkcjonuje, jest znak tylko pionowy. To jest rzeczywista oszczednosc. Ewentualnie poprowadzenie "trasy" przejscia wzdluz dwoma liniami granicznymi a nie zebra

  • ankonta57

    Oceniono 2 razy 0

    A ile wyniosą koszty zmiany przepisów ruchu drogowego, kodeksów, testów na kursach prawa jazdy i przyzwyczajeń kierowców, strat z powodu wypadków i odszkodowań za rozbite pojazdy? Jak będzie wyglądała sprawa linii ciągłej i równocześnie przerywanej- do jednostronnego przekraczania?

  • kingstonny

    Oceniono 1 raz 1

    To nie jest pomysl tej pani tylko czeski czy tam inny.

  • mydish

    Oceniono 1 raz 1

    Jeśli to niemiecka farba - warto oszczędzać, im się bardziej przyda, mają więcej dróg. Jeśli to polska farba z polskich komponentów, to nie ma co oszczędząć, wartorozważyć wprowadzenie potrójnej ciągłej.

  • gandalph

    Oceniono 2 razy 0

    O czym w ogóle mowa? O jakichś pierdołach? Tymczasem jednym zarządzeniem i praktycznie bezinwestycyjnie można w sposób radykalny poprawić bezpieczeństwo na skrzyżowaniach w dużych miastach. Chodzi o prostą zmianę cykli świateł: najpierw czerwone dla pieszych we wszystkich kierunkach, zielone dla pojazdów w jednym kierunku (powiedzmy wschód-zachód), potem zielone w drugim kierunku (północ-południe), wreszcie czerwone dla wszystkich pojazdów, a zielone dla pieszych we wszystkich kierunkach. Przy niewielkiej inwestycji można wymalować pasy przejść dla pieszych przez skrzyżowanie "po skosie", aby im skrócić drogę. Przy okazji zniknie zawsze problematyczna zielona strzałka do skrętu w prawo. Luksusem już byłoby, na wzór Kanady, przewieszenie sygnalizacji świetlnej tak, by była za skrzyżowaniem (lepiej widoczna!!!!) niż przed skrzyżowaniem.
    Ale nie, niektórzy wolą zajmować się pierdołami.

  • pat1952

    Oceniono 1 raz 1

    Niektórym cwaniaczkom w BMW i Suwach, na drogach nie przeszkadzają linie ciagłe i czy będzie jedna, czy dwie, czy trzy to oni i tak je maja wgłębokim poważaniu.

  • mlot_na_pogan

    Oceniono 2 razy 0

    popieram pomysł

  • kka69

    Oceniono 6 razy 2

    A może przykład z Rosji?
    Tam na wielu drogach nie ma asfaltu, a jak jest asfalt to nie ma namalowanych linii.
    To sa dopiero oszczędności !!!

  • mr.powers

    Oceniono 2 razy 0

    Mam lepszy pomysl: zlikwidowac ruch drogowy w ogole. Wyjatkiem beda wylacznie 'kolumny rzadowe'.

  • irreality.net

    Oceniono 1 raz 1

    Hajs się i tak musi zgadzać więc po jakimś czasie okaże się, że koszt wymalowania linii pojedynczej zaskakująco zrównał się z dotychczasowym kosztom wymalowania linii podwójnej...

  • g106

    Oceniono 1 raz 1

    Ludzie wyjaśnijcie mi skąd tyle w was jadu? CAŁY cywilizowany świat akceptuje jedną linię to po co u nas dwie? Co ma na celu druga ciągła linia? Linia ciągła to ciągła, dla pasów w obydwu kierunkach i tyle

  • anzimonek

    Oceniono 1 raz -1

    Beatko, wszystkie linie do likwidacji! To będzie dopiero oszczędność! I jeszcze nie remontować dróg - po dziurach wolniej się jeździ a jaka przy tym oszczędność. Możesz też się nie myć... kolejna oszczędność.

  • sl1234

    Oceniono 2 razy 0

    Najbardziej IDIOTYCZNA propozycja jaka widzialem. Ile ludzi dziennie ginie na polskich drogach gdyz nie sa przestrzegane pojedyncze linie ? U nas w USA podwojne line sa standartem prawie na wszystkich drogach. Kiedy przyjezczam do Polski boje sie prowadzic samochod. Wiecej farby !!! Oszczecie ludzkie zycie !!!

  • ireksz

    Oceniono 1 raz 1

    zmowa producentow znakow, firm wykonujacych ozakowanie pionowe iczy poziome w Polsce z adminstratorami tych drog jest OCZYWISTA OCZYWISTOSCIA!!! nsra...ne znakami ulice w Polsce, co kilka metrow znak dorgowy, setki znakow, tysice znakow, im wiecje tym lepiej DLA NICH!!! nie dla kierowcow bo wsrod tysica znakow moze jakiego nie zauwacyc, natomiast dla tych pdoducentow, ustawiaczy malowaczyznakow oraz tych ktorzy wydaja nasze publiczne pieniadze to RAJ!!!, to samo z sygnalizacja switlan, nasr..li tych siatej czy to ma sens czy nie ale dlaczego, bo to sa pienaidze do zrobienia przy ustawianiu, potem przy regulacji i przy utrzymaniu!!! kasa misu kasa a naiwni podatnicy niech placa, a lapowki dla tych co podejmuja takie decyzje to oczywista oczywistosc

  • iwano10

    Oceniono 2 razy 0

    Można też zrezygnować ze znaków drogowych,świateł na skrzyżowaniach ale będą oszczędności...

  • nygga

    Oceniono 1 raz 1

    dla buraków w bi-em-dabelju to ułatwienie,
    zamiast przekraczać dwóch linii ciągłych, będą tylko jedną

  • seroo1

    Oceniono 1 raz -1

    Stare pindy z SLD onego czasu kombinowały, żeby zakazać poruszania się brudnymi pojazdami.
    SLD padło.
    Teraz jakaś inna pinda bierze się za kreski na asfalcie.
    Czyżby koniec .N????

  • czeski_honza

    Oceniono 1 raz 1

    Kiedyś tak było i człowiek jeździł.

  • felucjan

    Oceniono 7 razy 3

    "W grę wchodzi obniżenie nawet o 50 proc. kosztów wykonywania oznakowania poziomego na jezdniach dotyczącego linii podwójnej ciągłej."

    Czy ja dobrze rozumiem wywód matematyczny, że jeżeli postulowany jeden pas zastąpimy linią przerywaną, to zaoszczędzimy kolejne 50%, a jeżeli linię przerywaną zastąpimy kropkami, to jak nic 90%?

    Jeżeli tak, to jestem za tym, żeby nie malować pasów wcale i zaoszczędzimy 200%.

  • lew206

    Oceniono 6 razy 2

    A może Pani poseł obniżymy dietę do najniższej krajowej. przez cztery lata ile zaoszczędzimy?

  • mk.i

    Oceniono 1 raz 1

    Ale chyba to logiczne pojedyncza ciągła spełnia tą sama funkcję .Faktycznie epokowy wynalazek dający oszczędności zaoszczędzone pieniądze proponuję przeznaczyć na podwyżki emerytur na pewno nie na akcje zbrojne dla ochrony jankeskich interesów na świecie .

  • sherlock_holmes

    Oceniono 1 raz -1

    A gdyby tak ...zwinąć asfalt? To by były oszczędności - nie trzeba linii malować! Gratulacje, kolejny doskonały pomysł. Nie ma to jak działania dla bezpieczeństwa na drogach.

  • Leszek Samelski

    Oceniono 2 razy 0

    Wyprzedzanie przed wzniesieniem zakazane- linia ciągła ok ale Ci co jadą z górki w tym miejscu mający dobry widok mogą wyprzedzać jak to załatwić jedną linią, niech Ta mądra pani wyjaśni

  • czolk

    Oceniono 1 raz -1

    Jak to? Nie można tak likwidować szybkich pasów dla jednośladów, nie pozwalam!

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX