Według prezesa, firmie pomaga dobre otoczenie makroekonomiczne, inflacja, a także rosnący dochód rozporządzalny - Polacy przeznaczają na zakupy więcej pieniędzy.
"Rządowy program 500+, spadający poziom bezrobocia oraz regularny wzrost płacy minimalnej wspierają konsumpcję indywidualną w Polsce. Odnotowujemy rosnącą liczbę klientów wydających więcej na zakupy w naszych sklepach, a dodatkowo od końca 2016 r. dynamika cen konsumpcyjnych wpływa na wzrost przychodów ze sprzedaży like-for-like" - pisze prezes w liście.
Ta sprzedaż like-for-like, czyli w sklepach porównywalnych, wzrosła w ubiegłym roku o 11,3 proc. Ogółem, przychody grupy zwiększyły się o 30 proc., do prawie 3,37 mld zł. W tym samym czasie zysk netto wzrósł się o blisko 24 proc., do 151,2 mln zł.
Ten rok także ma wyglądać lepiej i także miedzy innymi dzięki programowi 500+.
"Spodziewamy się utrzymania pozytywnych trendów makroekonomicznych w 2017 roku. Rosnąca inflacja, wzrost płacy minimalnej od stycznia bieżącego roku oraz kontynuacja programu 500+ powinny mieć pozytywny wpływ na rynek handlu detalicznego artykułami spożywczymi" - spodziewa się prezes Piduch.
Dino ma ambitne plany. Strategia zakłada przede wszystkim rozwój sklepów - zarówno w zachodniej Polsce, gdzie sieć głównie jest obecna, jak i na północy i wschodzie kraju. Do końca 2020 roku Dino chce mieć 1200 sklepów. Na razie ma 628, więc to by oznaczało, że liczy na wzrost ponad 90-procentowy.
Rozwój sieci sklepów Dino / Źródło: raport roczny spółki
Dla porównania, lider na polskim rynku, sieć dyskontów Biedronka, ma ponad 2700 sklepów. Dino wprawdzie nie jest typową siecią dyskontową, ale wybiera czasem podobne lokalizacje jak Portugalczycy - małe miejscowości, małe i średnie miasta oraz obrzeża dużych miast.
Spółka Dino Polska zadebiutowała na warszawskiej giełdzie 19 kwietnia tego roku. Sam debiut był udany, od tamtej pory akcje Dino zyskują. Dziś przed południem około 1 proc., od debiutu firma jest na około 4-proc. plusie.
Notowania spółki Dino Polska / Źródło: investing.com
Głównym akcjonariuszem spółki (ma 51 proc. udziałów) jest Tomasz Biernacki, założyciel i były prezes firmy, obecnie szef jej Rady Nadzorczej.
+++
Zobacz też: Prezes Rainbow: Firmy stają się nieefektywne, jeśli wszystko spoczywa na rękach prezesa