Grycan dogadał się z Lidlem. Finał sporu o łudząco podobne opakowania lodów

Spółka Lodziarnie Firmowe, właściciel marki Grycan, poskarżyła się kilka tygodni temu, że lody Ballino sprzedawane w Lidlu do złudzenia przypominają ich flagowe produkty. Na mocy postanowienia sądu komornik zablokował 46 tys. opakowań lodów. To zmobilizowało obydwie strony do szybkiego rozwiązania sporu.

Lody Grycan przez jakiś czas były sprzedawane w ramach wspólnych akcji z Lidlem. Pod koniec zeszłego roku sieć zaczęła sprzedawać produkty własnej marki Ballino.

- Byliśmy zaskoczeni, gdy z końcem 2016 roku w sieci dyskontów Lidl pojawiły się duże ilości lodów jej marki własnej Ballino w opakowaniach 500 ml, do złudzenia przypominających nasze produkty i ustawionych dokładnie w tych samych miejscach, w których do tej pory, podczas wspólnych akcji stały lody marki Grycan-Lody od pokoleń – mówił Marcin Snopkowski, dyrektor generalny firmy Lodziarnie Firmowe.

W opinii lodziarni, podobne opakowania mogą wprowadzić klientów w błąd.

Lidl odpierał zarzuty. W wydanym oświadczeniu tłumaczył, że "w sprzedaży dostępne są setki produktów, a podążając za najnowszymi trendami rynek ma tendencje do przenikania i wykorzystywania tych samych kodów znaczeniowych na opakowaniach (np. umieszczenie gałki lodu na opakowaniu lodów). Nikt takich oznaczeń nie może zmonopolizować i każdy może je stosować na opakowaniach swoich produktów". 

Po zajęciu przez komornika 46 tys. opakowań lodów (ok. dwa tiry towaru), sprawa nabrała tempa.

Zarówno firma Grycan jak i Lidl do sprawy odnoszą się jedynie w postaci oficjalnego oświadczenia. Wynika z niego, że na mocy zawartego porozumienia - "od 22 maja do 31 sierpnia b.r. sieć Lidl będzie mogła sprzedawać lody marki własnej Ballino w dotychczasowych opakowaniach, jednak pod warunkiem, że będą one dodatkowo trwale i wyraźnie oznaczone naklejkami z nazwą marki i jej producenta, tj. firmy Kilargo Sp. z o.o. z siedzibą w Dobroniu, oraz zostaną dodatkowo zapakowane w zaklejony kartonik z nową grafiką. Informacja o producencie lodów Ballino znajdzie się również na etykietkach cenowych we wszystkich sklepach sieci. Kolejne partie lodów Ballino będą już sprzedawane w opakowaniach o nowym wzorze graficznym, do którego spółka Lodziarnie Firmowe nie zgłosiła zastrzeżeń. W związku z podpisaniem ugody, pozew sądowy przeciwko sieci Lidl został wycofany."

+++