Lidl kładzie na stół miliony. Nawet Biedronki nie stać na taką promocję

Sieć Lidl wydała w kwietniu na reklamę w telewizji 44 mln 147 tys. zł, a Biedronka 29 mln 812 tys. zł - wynika z danych firmy Nielsen.

Kwietniowe wydatki na reklamę telewizyjną Lidla były większe, niż w tym samym miesiącu ubiegłego roku. Spółka przeznaczyła na ten cel 44 147 075 zł, wobec 35 611 530 zł w kwietniu 2016.

Mniejsze były z kolei wydatki na reklamę telewizyjną firmy Jeronimo Martins, która jest właścicielem sieci sklepów Biedronka. W kwietniu 2017 roku było to 29 811 868 zł, wobec 36 964 374 zł wydanych rok wcześniej.

Smerfy w Lidlu

W sieci Lidl rozpoczyna się kolejna odsłona promocji, w której rozdawane są figurki Stikeez, tym razem ze smerfami. Akcja ma wsparcie kampanii reklamowej z udziałem Darii Ładochy.

Promocja zacznie się 8 maja, figurka Stikeez będzie przyznawana tym, którzy zrobią w Lidlu zakupy o wartości minimum 50 zł. Jeśli wśród kupionych produktów będą warzywa lub owoce, klient otrzyma kolejną figurkę. Wśród prezentów są 24 różne figurki ze smerfami, promocja jest związana z premierą filmu "Smerfy. Poszukiwacze zaginionej wioski" - informują Wirtualnemedia.pl.

Na czele Lidl i Biedronka

W 2016 roku Lidl był liderem jeśli chodzi o reklamę w mediach tradycyjnych. Spośród 1,9 mld zł nakładów wszystkich sieci handlowych, Lidl wydał 683,2 mln zł, to 29 proc. więcej, niż w 2015 roku. Niemiecka sieć dyskontów w ubiegłym roku kontynuowała komunikację opartą na reklamach z udziałem Doroty Wellman.

Druga w rankingu największych reklamodawców wśród sieci handlowych, spółka Jeronimo Martins Polska, właściciel sieci Biedronka, wydała na tradycyjną reklamą znacznie mniej. Portugalczycy przeznaczyli na ten cel 285,6 mln zł, czyli 35,5 proc. więcej, niż rok wcześniej.

W obu przypadkach odnotowaliśmy w ubiegłym roku także problemy wizerunkowe. W listopadzie Lidl musiał prawie natychmiast przerwać promocję związaną ze zwrotem towarów bez podania przyczyny, gdyż klienci zaczęli to masowo wykorzystywać. W sieci Biedronka przedwcześnie zakończono akcję związaną ze Świeżakami. Maskotek zabrakło przed zakończeniem promocji.

Zobacz wideo | Prezes Rainbow: Firmy stają się nieefektywne, jeśli wszystko spoczywa na rękach prezesa [NEXT TIME]

Więcej o: