Warsztaty dla dzieci, a drobnym druczkiem zgoda na prezentowanie ofert finansowych. Aviva tłumaczy akcję

Spółka ubezpieczeniowo-inwestycyjna Aviva organizuje w przedszkolach warsztaty pierwszej pomocy. Wspaniała inicjatywa! Niektórych rodziców niepokoi jednak fakt, że zgłaszając do nich dziecko zgadzają się na maile i sms-y z ofertami finansowymi.

W serwisie Wykop pojawiło się zdjęcie ankiety, którą mieli otrzymać rodzice w jednym z przedszkoli. W niej pytania czy chcieliby zapewnić swojego dziecku bezpieczny finansowy start w przyszłość albo czy uważają, że warto szkolić dzieci z udzielania pierwszej pomocy. Ponadto – zgoda na uczestniczenie dziecka w warsztatach z pierwszej pomocy i miejsce na wpisanie danych kontaktowych rodzica.

Internautów zaniepokoiło jednak to, co znalazło się poniżej formularza, napisane zdecydowanie mniejszą czcionką. A mianowicie, że... dane osobowe rodzica będą przetwarzane przez Aviva Sp. z o.o. w celu oferowania usług finansowych „za pośrednictwem komunikacji elektronicznej” (czyli maile i SMS-y).

.. źródło: Wykop, profil użytkownika watss

Podchwytliwy sposób wyłudzania danych osobowych w przedszkolach
 Tak zwana technika czterech ścian. Pytania, na które każdy odpowiedziałby "TAK" (kto nie chce zapewnić bezpiecznej przyszłości dziecku?), a potem to, o co tak naprawdę chodziło twórcom ankiety...
 Piękne szykowanie pola pod sprzedaż ubezpieczeń i lokat :] 

- to niektóre komentarze internautów.

Aviva tłumaczy

Zapytaliśmy rzecznika prasowego Avivy, czy rodzice są informowani w inny sposób niż drobnym drukiem o tym, co oznacza podpisanie zgody na udział dziecka w warsztatach, i czy Aviva uważa taką formę pozyskiwania danych osobowych za odpowiednią.

Oto odpowiedź Bohdana Białoruckiego, rzecznika prasowego Avivy:
 
„Celem akcji jest zapoznanie dzieci z zasadami udzielania pierwszej pomocy, jak również pozyskanie danych kontaktowych rodziców w celu przedstawienia informacji o ofercie firmy. Szkolenia dla dzieci prowadzą profesjonalni, zewnętrzni ratownicy medyczni. Akcja odbywa się każdorazowo za zgodą i pod kontrolą dyrektora przedszkola i opiekuna grupy.

Rodzice otrzymują za pośrednictwem przedszkola ankiety, które jasno komunikują także marketingowy aspekt akcji. Mogą je wypełnić lub nie. Również jeśli później otrzymają maila z informacją o ubezpieczeniu, mogą się nim zainteresować - lub też nie. Akcja jest bardzo dobrze przyjmowana, do tej pory nie było wobec niej zastrzeżeń. Jesteśmy otwarci na opinie, zwłaszcza rodziców, i będziemy je uważnie analizować”.

***

Piotrowska-Oliwa: Leżąc na łopatkach wykorzystaj tę chwilę i przygotuj strategię, która pozwoli ci wygrać następny mecz [NEXT TIME]