To już pewne. Za 3 tygodnie z okien pociągów będzie lepszy widok. Umyją okna? Nie, lepiej!

Od 11 czerwca br. nie zobaczymy już reklam na oknach wagonów kolejowych. Wtedy w życie wejdzie rozporządzenie Ministra Infrastruktury i Budownictwa w tej sprawie.

Zakaz dotyczy umieszczania reklam czy innych informacji m.in. na szybach okien i drzwiach zewnętrznych pociągów pasażerskich. Chodzi oczywiście m.in. o folie reklamowe, którymi obklejone są czasem całe wagony.

.. fr. rozporządzenia Ministra Infrastruktury i Budownictwa

Rozporządzenie w tej sprawie podjął Minister Infrastruktury i Budownictwa. Zmiana nie jest podyktowana wyłącznie troską o komfort pasażerów, choć Urząd Transportu Drogowego zwracał już swego czasu uwagę PKP Intercity na skargi pasażerów, iż siatki reklamowe w oknach całkowicie uniemożliwiają śledzenie trasy pociągu, a obniżony standard podróży nie jest uwzględniony w cenie biletu.

W zakazie reklam (i innych informacji) na oknach pociągów chodzi również, a właściwie przede wszystkim, o bezpieczeństwo. O wprowadzenie regulacji w tej sprawie od dwóch lat wnioskował Urząd Transportu Kolejowego, a wsparła go Komenda Główna Państwowej Straży Pożarnej. Argumentowali oni, że podczas akcji ratunkowych folia z reklamami może utrudniać strażakom rozbicie szyb i dotarcie do poszkodowanych, a także rozpoznanie, czy w wagonach nadal znajdują się pasażerowie.

Rozporządzenie zacznie obowiązywać od 11 czerwca br.