Trasa od węzła w Bolkowie do granicy Polski w Lubawce będzie miała 31 km. Ma kosztować 3,2 mld zł. Inwestycja ma być gotowa najpóźniej do 2023 r. Jak mówił dziś minister infrastruktury i budownictwa Andrzej Adamczyk, cytowany przez PAP, w 2018 r. zostanie podpisana umowa na budowę tego odcinka, a w kolejnym roku rozpoczną się prace.
Budowa tego odcinka będzie realizowana w ramach dwóch zadań – fragment 16 km od węzła Bolków do węzła Kamienna Góra Północ oraz fragment 15 km od węzła Kamienna Góra Północ do granicy państwa.
Na całym odcinku powstaną m.in. trzy węzły drogowe (Kamienna Góra Północ, Kamienna Góra Południe oraz Lubawka) oraz dwa tunele, w tym jeden, w okolicach Starych Bogaczowic, o długości ok. 2,3 km. Będą one budowane metodami: górniczą i odkrywkową.
Łącznie trasa S3 w Polsce będzie miała długość ok. 480 km. Jej kontynuacją na terenie Republiki Czeskiej będzie droga D11 (dotychczas R11). Ogólnie, jak tłumaczy resort infrastruktury, droga ekspresowa S3 stanowi „element Środkowoeuropejskiego Korytarza Transportowego. Jest fragmentem europejskiej trasy E65 z północy na południe Europy, która docelowo ma połączyć szwedzkie Malmoe z miejscowością Chania w Grecji.
Mapę przygotowań dróg i autostrad możecie zobaczyć na stronie GDDKiA.