Air France uruchamia tanie linie lotnicze. Ma być nowocześnie i dla młodych

Jedna z największych linii lotniczych na świecie, Air France KLM uruchomia tanie linie lotnicze, które mają być skierowane do millennialsów.

Już w listopadzie zeszłego roku nowy szef Air France, Jean-Marc Janaillac, zapowiedział, że firma szykuje się do uruchomienia nowej linii lotniczej, która ma konkurować w segmencie tanich lotów z WizzAir-em czy Ryanairem. 9 miesięcy później narodziło się najnowsze dziecko Air France: Joon.

Joon ma mieć ofertę skierowaną do młodych amatorów podniebnych lotów. Na oficjalnej stronie Air France możemy przeczytać, że Joon ma być nowoczesne, spontaniczne i cyfrowe. Nawet strój załogi samolotu ma być dopasowany do odbiorcy, a więc elegancko, ale na luzie. Wszystko, by trafić do grupy docelowej: 18-35 lat, czyli według socjologów, typowych millennialsów.

 

Pierwsze loty na średnie dystansy mają ruszyć już od 29 października br. Joon zamierza wprowadzić również długodystansowe trasy w 2018 roku. Bazą ma być port lotniczy Paris-Charles de Gaulle. Na razie jednak nie wiadomo, na jakich trasach będzie latać nowa linia lotnicza oraz jakie będą ceny biletów. Te informacje mają zostać ujawnione we wrześniu br. 

Air France to jedna z największych linii lotniczych na świecie, która w swojej flocie ma ok. 500 maszyn, które obsługują ponad 328 różnych tras. Air France zatrudnia ponad 80 tys. ludzi, a jej przychody w 2016 roku przekroczyły 24 mld euro. W zeszłym roku linie przewiozły ok. 93 mln pasażerów.

Na czele linii od lipca 2016 stoi Jean-Marc Janaillac, który wcześniej (2012-2016) był CEO międzynarodowej firmy z zakresu transportu publicznego, Transdev.