Spółka Mango-Media, wraz z należącym do niej kanałem telewizyjnym "Mango" i sklepem internetowym mango.pl, zmienia właściciela. Dość nieoczekiwanie Grupa TVN pozbyła się jednej ze swoich pereł w koronie na rzecz słoweńskiej spółki Studio Moderna. To gigant prowadzący sprzedaż wysyłkową w wielu krajach w Europie środkowo-wschodniej i Azji. Studio Moderna jest właścicielem wielu marek, m.in. dostępnego w sklepie Mango "Kosmodisku".
Kosmodisk Fot. Mango/Moderna
Powody sprzedaży jednej z "pereł w koronie" wydają się jasne. Discovery Communications, nowy właściciel amerykańskiego giganta Scripps Networks, do którego należy dziś TVN, w ogóle nie zajmuje się telesprzedażą. Chociaż "Telezakupy Mango 24" przyniosły 60 mln zł, dwa razy więcej niż rok wcześniej, kanał nie mieści się w strategii globalnego giganta medialnego. Discovery chce zarabiać inaczej. Po pierwsze rozwijając model płatnego dostępu do swoich kanałów, także w internecie. Po drugie połączenie oferty obu firm umożliwi stworzenie osobnego pakietu, który kablówki będą mogły oferować klientom za dodatkowe pieniądze (model ten stosuje w Polsce np. Canal Plus).
"Nabycie Mango-Media pozwala nam realizować ambitne plany stania się niekwestionowanym liderem w swojej branży w Polsce. Będziemy kontynuować inwestycje w rozwój telezakupów, platformy internetowej i tradycyjnej obecności handlowej z planowanymi 50 własnymi sklepami do końca 2018 roku. Jesteśmy bardzo podekscytowani nową wspólną przyszłością"
- powiedział prezes Studio Moderna Polska Sp. z o. o. oraz dyrektor zarządzający Studio Moderna CEE Tomasz Pawliszyn, cytowany w komunikacie.
Czytaj też: Netflix, następca tradycyjnej telewizji, bije kolejne rekordy.
Studio Moderna złożyło do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wniosek o przejęcie Mango Media 30 maja. Telezakupy Mango to lider telesprzedaży w Polsce. Kanał uruchomiono w roku 2002.