Państwowy Lotos wycofa ze swoich stacji benzynowych napój energetyczny Tiger. Poinformowała o tym na Twitterze dyrektor komunikacji spółki Anna Lutek.
Informacyjnie #GrupaLOTOS wycofa napój #Tiger ze sprzedaży na swoich stacjach.
- czytamy w komunikacie. Zapytana o to, czy napój Tiger zniknie z półek na stacjach Lotosu "na zawsze", Anna Lutek odpowiedziała krótko: "Tak".
Lotos może nie być jedyną spółką Skarbu Państwa, która zdecyduje się na taki krok. Niewykluczone, że z Tigera wkrótce zrezygnuje również Orlen, choć największy polski koncern paliwowy nie wydał jeszcze oficjalnego komunikatu w tej sprawie.
Oficjalnie bojkot napoju oraz innych produktów należących do koncernu Maspex zapowiedziało natomiast Polskie Radio.
Polskie Radio rezygnuje z zakupów produktów firmy Maspex, ponieważ w naszej tradycji drwienie z bohaterów nie mieści się w kanonie zachowań, które byłyby tolerowane. Nie możemy sobie pozwolić na to, żeby taka instytucja jak Polskie Radio, dokonując wyboru i zakupując produkty, w pewnym sensie autoryzowała tego rodzaju zachowania. To jest poza przyjętymi w Polsce normami, w związku z tym musimy tak postąpić
- poinformował Mariusz Staniszewski, rzecznik prasowy PR.
Problemy Maspeksu, to efekt kampanii reklamowej z udziałem Tigera. 1 sierpnia na profilu marki w serwisach społecznościowych pojawiła się grafika ze środkowym palcem, napisem "Dzień pamięci" i hasłem "Chrzanić to, co było. Ważne to, co będzie!"
Powiązanie kampanii z rocznicą wybuchu powstania warszawskiego wywołało lawinę krytycznych komentarzy ze strony polityków, dziennikarzy i zwykłych użytkowników.
Po tej lawinie firma Maspex usunęła kontrowersyjną reklamę ze wszystkich kanałów społecznościowych i przeprosiła "za błąd, który nie powinien się wydarzyć".
Głos w sprawie zabrał m.in. prezes wadowickiej spółki, Krzysztof Pawiński.
"Jestem zszokowany reklamą Tigera. Brak mi słów. Jako współwłaścicielowi firmy produkującej Tigera jest mi po prostu wstyd" - napisał na Twitterze.
W ramach częściowego zadośćuczynienia za skandaliczną kampanię Maspex zdecydował się wpłacić kwotę 500 tysięcy złotych na rzecz Związku Żołnierzy AK.
Firma zerwała również współpracę z agencją J. Walter Thompson Group Poland, która była odpowiedzialna za reklamy Tigera w mediach społecznościowych.
Maspex to jeden z największych koncernów spożywczych w naszej części Europy. Spółka, która ma swoją siedzibę w Wadowicach, jest właścicielem takich marek jak: Hortex, Kubuś, Tymbark, Lubella, Malma, Włocławek, DecoMorreno czy Plusssz. Roczne przychodu Maspeksu sięgają 4,5 mld zł.
Tiger ma obecnie ok. 18 proc. udziału w polskim rynku napojów energetycznych. Napój przegrywa rywalizację z Red Bullem oraz należącym do FoodCare Black Energy Drink.