Właściciel zdecydował, sklepy Freshmarket znikają z polskiego rynku

Z polskiego rynku znikają kolejne sklepy Freshmarket, zastępują je Żabki. Nie wiadomo, czy pożegnamy się z wszystkimi Freshmarketami, okaże się to po fazie testów.

Założona w 2009 roku sieć sklepów Freshmarket należy do spółki Żabka Polska, kupionej przez fundusz CVC Capital Partners z Luksemburga. Już w kwietniu pojawiły się informacje o możliwym rebrandingu. Według informacji „Wiadomości Handlowych” proces przemiany Freshmarketów w Żabki już się rozpoczął, liczba zmienionych szyldów jest dwucyfrowa, kilkanaście kolejnych sklepów czeka to lada dzień.

Przekształcana placówka zamknięta będzie kilka lub kilkanaście dni, potem nastąpi jej ponowne otwarcie jako Żabki w formacie Galaxy. To wdrażany od lata ubiegłego roku koncept, skierowany do klienta z dużego miasta - żyjącego w biegu, robiącego zwykle niewielkie, impulsywne zakupy. Właśnie z debiutem nowych Żabek w nowej odsłonie związany jest rebranding Fresmarketów.

Na razie nie wiadomo, czy wszystkie 568 Freshmarketów zostanie przekształconych w Żabki. - nWszystko zależy od tego, jak wypadną testy, na razie są one „bardzo pozytywne” – wiadomo od anonimowego przedstawiciela centrali Żabki.

Zamiana wszystkich sklepów logiczna

Prezes Inquiry Market Research Agnieszka Górnicka jest zdania, że całkowita rezygnacja z szyldów Freshmarket byłaby dla spółki Żabka Polska racjonalnym posunięciem, nie ma bowiem powodu, by utrzymywać dwie sieci o podobnym profilu. Żabka ma nieporównywalnie silniejszą markę i bardziej rozbudowaną sieć. Dodatkowo, sklepy Galaxy okazały się - jej zdaniem - „ogromnym sukcesem”. Górnicka uważa także, że warto rozważyć zamknięcie części Freshmarketów, które notują gorsze wyniki.

Oświadczenie firmy Żabka Polska SA

W związku z pojawiającymi się w mediach informacjami na temat zamykania lub też znikania z rynku sieci sklepów Freshmarket informujemy, że opisywane zmiany szyldów Freshmarket na Żabka w wybranych lokalizacjach wynikają z procesu wdrażania nowego formatu Żabki, który to format spółka stale doskonali w oparciu o testy prowadzone od ubiegłego roku. W ramach wspomnianego wdrożenia wszystkie nowe sklepy otwierane są już z nowym logo Żabki. Nowy format jest równolegle wdrażany również w wybranych sklepach już istniejących i testy te mogą obejmować zarówno sklepy działające dotychczas pod marką Żabka, jak i te funkcjonujące pod szyldem Freshmarketu.

Nie oznacza to jednak, że podjęta została decyzja o kompleksowym rebrandingu wszystkich Freshmarketów i wycofaniu tej marki z rynku. Z pewnością również nie oznacza to rezygnacji spółki z tych sklepów w ich lokalizacjach ani planów sprzedaży
tych placówek. Prezes Żabka Polska Tomasz Suchański w swoich wcześniejszych wypowiedziach nie wykluczył w przyszłości możliwości zmiany wszystkich Freshmarketów na nowe formaty Żabek, ale ostateczna decyzja w tej kwestii jeszcze nie została podjęta.