Nie musisz słuchać radia w aucie, żeby zapłacić abonament RTV. Poczta Polska wkracza do gry

Poczta Polska kontroluje, czy firmy zarejestrowały odbiorniki radiowe w samochodach, także w pojazdach wziętych w leasing. Jeśli przedsiębiorcy tego nie zrobili, nakłada bardzo wysokie kary.

Firmy mają obowiązek płacenia abonamentu RTV za odbiorniki w biurach czy pokojach hotelowych, ale też w samochodach. Opłata dotyczy także radia w autach w leasingu.

Jak tłumaczy w „Rzeczpospolitej” radca prawny Tomasz Konieczny, obowiązek rejestracji radioodbiornika oraz opłacenia abonamentu spoczywa na korzystającym z przedmiotu leasingu. Nie wszyscy leasingobiorcy z premedytacją unikają płacenia abonamentu RTV. Wielu nie wie, że jest taki obowiązek.Mecenas dodaje, że radio jest zwykle częścią składową samochodu, dlatego korzystanie z pojazdu jest równoznaczne z używaniem radioodbiornika.

Kontrolerzy Poczty Polskiej chętnie sprawdzają, czy firmy mają zarejestrowane odbiorniki radiowe i telewizyjne. Sprawdzają to także w hotelach czy ośrodkach wypoczynkowych.

W firmie skontrolowanie radia czy telewizora jest prostsze niż w przypadku gospodarstwa domowego. Kontroler poczty nie jest funkcjonariuszem publicznym, dlatego osoby fizyczne nie muszą go wpuszczać do domu. Pracownicy firm nie zatrzasną mu drzwi.

Drakońskie kary

Lepiej nie uchylać się obowiązków związanych z odbiornikami RTV, ponieważ nakładane przez dyrektora Centrum Obsługi Finansowej Poczty Polskiej sankcje są bardzo wysokie. Firma z kilkunastoma samochodami z niezarejestrowanymi odbiornikami radiowymi zapłaci kilka tysięcy złotych.

W 2016 roku przychód z kar za niezarejestrowane odbiorniki sięgnął 5,3 mln zł.

Voelkel: W nowoczesnych firmach nie potrzebujemy ludzi, którzy nastawieni są na indywidualny cel [NEXT TIME]

Więcej o: