ABC Data stała się oficjalnym dystrybutorem Xiaomi w Polsce niespełna rok temu i przez ten czas firma nie miała zbyt wielkich powodów do zmartwień. W ciągu ostatnich 12 miesięcy udział urządzeń Xiaomi na naszym rynku osiągnął poziom 10 proc. Sam drugi kwartał przyniósł wzrost sprzedaży chińskich smartfonów o 140 proc. w stosunku do poprzedniego. Dystrybutor wszedł również do kilku krajów bałtyckich, gdzie udało mu się zdobyć 4,5 proc. udziałów.
Tymczasem jak pisze Puls Biznesu, ABC Data nie będzie już wyłącznym dystrybutorem Xiaomi w Polsce. Chińskie produkty będzie również dostarczać firma Ingram Micro Poland będąca częścią jednego z największych dystrybutorów na świecie.
W początkowym etapie skupią się wyłącznie na dystrybucji smartfonów, jednak według informacji osób zbliżonych do kręgu dystrybutora, umowa jest tak skonstruowana, aby Ingram Micro Poland mógł dostarczać wszystkie produkty z portfolio Xiaomi. A tych mało nie jest.
Rynek spekuluje o pojawieniu się w Polsce trzeciego oficjalnego dystrybutora Xiaomi. Wydaje się naturalnym, że w miarę wzrostu biznesu producent dywersyfikuje kanały sprzedaży. Czy taka sytuacja doprowadzi jednak do spadku cen chińskiego sprzętu w naszym kraju? Pamiętajmy, że samodzielne sprowadzenie smartfonów Xiaomi do Polski jest nadal sporo tańsze. Tracimy jedynie dostęp do autoryzowanego serwisu.
Czytaj też: Xiaomi pokazał nową serię smartfonów z czystym Androidem i flagowym aparatem w niskiej cenie
Jak zapewniają przedstawiciele ABC Data do wojny cenowej nie dojdzie, a marże pozostaną na tym samym poziomie. Z kolei osoby związane z branżą dystrybucji są innego zdania, a kanałów dystrybucji nie da się tak łatwo podzielić.