Wakacyjny filmik z naszej komórki z ulubionym hitem w tle i to całkiem legalnie? Facebook nad tym pracuje
Problem nielegalnego korzystania przez użytkowników Facebooka z utworów powstałych pod skrzydłami dużych wytwórni bardzo drażni te ostatnie. Nie tylko dlatego, że to kradzież. Kosztowne i męczące jest dla nich usuwanie nielegalnych treści. Teraz muszą samodzielnie wytropić film z ukradzioną muzyką, zgłosić to do Facebooka i ten dopiero wtedy usuwa materiał, który narusza prawa autorskie.
Wytwórnie od dawna więc naciskają na firmę kierowaną przez Zuckerberga, by coś z tym problemem zrobić. Ten również jest skłonny znaleźć jakieś wyjście z kłopotliwej sytuacji, ponieważ ogromnie zależy mu na zwiększeniu liczby i znaczenia materiałów wideo na stronach Facebooka.
Szef największego serwisu społecznościowego na świecie wyraźnie mówił o tym, w trakcie prezentacji wyników finansowych za drugi kwartał. Jego zdaniem dzielenie się materiałami wideo będzie w przyszłości na Facebooku ważniejsze od dzielenia się zwykłymi wiadomościami tekstowymi i zdjęciami. I dlatego serwis już teraz mocno inwestuje w rozwój narzędzi i funkcjonalności związanych z publikowaniem filmów.
Czytaj więcej: Kochamy Facebooka. Amerykańska spółka bije rekordy – rosną zyski i liczba użytkowników.
Najlepszym tego dowodem jest uruchomienie właśnie – na razie tylko w USA - Facebooka Watch, platformy do oglądania wideo, która ma w przyszłości dorównywać, a nawet przewyższyć, to co znajdziemy w YouTube.
Legalna muzyka w filmach wrzucanych przez użytkowników Facebooka jest więc w tym świetle po prostu niezbędna. Serwis, jak donosi Bloomberg, rozmawia więc o tym z wytwórniami płytowymi i ponoć jest skłonny im płacić nawet bardzo znaczne kwoty liczone w milionach dolarów za prawa autorskie do piosenek, które będą podkładem w filmikach wielbicieli Face’a.
Na razie nie wiadomo jednak, jak ma wyglądać w szczegółach porozumienie pomiędzy wytwórniami a Facebookiem, ani kiedy wejdzie w życie. Nie wiemy też skąd użytkownicy będą mogli brać muzykę do swoich produkcji wideo. Jedno jest pewne. Facebook zdecydowanie idzie na wojnę z YouTube należącym do Google’a.
Tekst pochodzi z blogu „Giełda i gospodarka.pl”.
-
Indie walczą z COVID-19, świat się boi. "Podwójny mutant" zbiera ponure żniwo [WYKRES DNIA]
-
Prawie 48 mln złotych kary. Sąd skazał twórcę pirackiego serwisu z filmami
-
Rząd chce luzować obostrzenia regionami. Ale cała Polska wciąż w strefie czerwonej, najgorzej na Śląsku
-
Jest wstępne porozumienie ws. pakietu klimatycznego. Von der Leyen o "wielkiej radości"
-
Hotele znalazły sposób na majówkę. Będą działać "w sposób odpowiedzialny i zgodny z prawem"
- Wiceminister zdradza: Odmrażanie gospodarki ruszy "na dniach". Regionalizacja obostrzeń poważnie rozważana
- Eksperci zaskoczeni danymi GUS o pensjach i produkcji. "Odlatujemy w kosmos", "Rakieta na rynku pracy"
- 500 plus już jest wypłacane. Przypominamy o terminach składania wniosku
- Jeszcze lżejsze, jeszcze wytrzymalsze i jeszcze bardziej mobilne. Nowe ultrabooki to propozycje dla najbardziej wymagających
- Odmrażanie gospodarki. Minister zdrowia podał kolejność. Najpierw fryzjerzy, restauracje na końcu