Dyrektor generalny Grupy Auchan Wilhelm Hubner uważa, że nowa formuła sklepów powinna pomóc w rozwoju spółki i ożywić format hipermarketu. Pierwsze placówki w nowej odsłonie mają zadebiutować w marcu 2019 roku.
Hubner zapowiada, że Auchan wprowadzi na rynek coś zupełnie nowego, nie chce jednak ujawnić szczegółów. Nowa formuła zostanie wprowadzona nie tylko we Francji, ale także w innych krajach, w których pozycja sieci jest mocna. Oznacza to, że także Polsce może pojawić się koncept sklepu, który ma „uratować rynek hipermarketów”.
Wiadomo także, że Auchan chce zmniejszyć liczbę marek własnych. Dziś ma ich 230, ale Wilhelm Hubner planuje ograniczyć ich liczbę do zaledwie 15.
Grupa chce mocniej postawić na działające z powodzeniem w Chinach sklepy Auchan Minute. Szybko wejdą one do innych krajów, także do Francji.
O zmianach w Auchan Hubner mówił mediom także tydzień temu. Zapowiedział, że nie będzie zamykania placówek we Francji, spółka chce koncentrować wysiłki na klientach internetowych, obsłudze i ofercie. Pierwsze efekty mają pojawić się do końca 2018 r.
Z badań Kantar wynika, że Auchan to 13. największa sieć na świecie. Prognozowane na 2017 rok przychody spółki to nawet 65 mld dolarów. Sieć sklepów firmy przekroczy w tym roku 3,9 tys. na całym świecie.
***