S7 z Warszawy nad morze z kolejnym rozstrzygniętym przetargiem. Kiedy cała trasa? Zostaje ważny fragment

Wiadomo, kto zbuduje odcinek S7 Pieńki - Płońsk. To ostatni z czterech odcinków fragmentu Napierki - Pieńki. To też ostatni jednojezdniowy fragment na trasie dawnej "siódemki" Warszawa - Gdańsk, który będzie przebudowywany. Ale do całej S7 nad morze brakuje jeszcze istotnego fragmentu.

Jak podała GDDKiA, wykonawcą około 13,7 km odcinka zostało konsorcjum firm STRABAG Sp. z o.o. i STRABAG Infrastruktura Południe Sp. z o.o. Chętnych na budowę było 11 podmiotów. Kryteria wyboru ofert były trzy: cena, termin wykonania (maksymalnie 37 miesięcy, ale nie mniej niż 34 miesiące - wszyscy zaproponowali ten drugi termin) i okres gwarancji (wszyscy biorący udział w przetargu zaoferowali 10-letnią gwarancję).

Jeśli chodzi o cenę, to najniższą w tym przetargu proponowało konsorcjum Mostostalu Warszawa i Acciona - 288,8 mln zł, a najwyższą Budimex - 359,4 mln zł. Zwycięski Strabag zaoferował 311,7 mln zł. Budżet i tak zaoszczędzi, bo kosztorys zamawiającego to 471,42 mln zł.

Zobacz też: Budują drogi, mosty, mieszkania i stadiony. Oto największe firmy budowlane w Polsce

Strabag będzie najpierw musiał przygotować projekt budowlany a potem uzyskać Zezwolenie na Realizację Inwestycji Drogowej (ZRID). Dopiero potem będzie mógł wejść na plac budowy i zacząć prace - ta inwestycja realizowana jest w systemie „Projektuj i buduj”. Strabag chce za wykonanie tego odcinka 311,7 mln zł. Inwestycja ma być współfinansowana ze środków unijnych.

Odcinek Pieńki - Płońsk to ostatni z czterech odcinków realizacyjnych 71-kilometrowego fragmentu S7 Napierki - Płońsk, który czekał na wykonawcę. Zakończenie inwestycji planowane jest na połowę 2021 r.

Odcinek S7 Pieńki - Płońsk - lokalizacja inwestycjiOdcinek S7 Pieńki - Płońsk - lokalizacja inwestycji GDDKiA

To też ostatni jednojezdniowy fragment trasy starej DK i S7 Gdańsk - Warszawa. Na tej trasie trwają jeszcze prace budowlane na odcinku Ostróda Południe - Olsztynek, Ostróda Północ - Ostróda Południe i Koszwały - Elbląg.

Zostanie jeszcze jeden fragment do przebudowania, wygląda na to, że może być najbardziej problematyczny. To odcinek najbliżej Warszawy, od stolicy do Czosnowa przez Łomianki. Jak na razie, nie ogłoszono jeszcze nawet na niego przetargu. Jak podaje GDDKiA, część z tego fragmentu jest w przygotowaniu, a na części obecnie prowadzone są prace projektowe stadium STEŚ (Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowe), uwzględniające warianty przebiegu trasy.

Czytaj też: Są oferty na budowę kolejnych odcinków drogi ekspresowej S7. Ale jest też protest mieszkańców

+++

Emilian Kamiński: Żeby nie być frustratem, zacząłem sam organizować sobie życie [NEXT TIME]