Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa informuje, że wkrótce rozpocznie się budowa kolejnego odcinka DK47. Zakres inwestycji obejmuje budowę dwujezdniowej drogi pomiędzy Rdzawką a Nowym Targiem.
Oprócz samego odcinka o długości 16,1 km, powstaną też cztery węzły drogowe (Obidowa, Klikuszowa, Nowy Targ Zachód, Nowy Targ Południe) oraz 22 mosty, wiadukty, estakady. W ramach projektu zaplanowano także budowę dróg obsługujących tereny przyległe do inwestycji, infrastruktury dla pieszych i rowerzystów, kanalizacji i odwodnienia, urządzeń ochrony środowiska oraz przebudowę infrastruktury technicznej.
Budowa nowej, dwujezdniowej drogi do Nowego Targu umożliwi szybsze i bezpieczniejsze połączenie Podhala i Zakopanego z innymi regionami kraju. To inwestycja, na którą mieszkańcy regionu i turyści udający się na wypoczynek w polskie góry czekali od lat
– powiedział minister infrastruktury i budownictwa Andrzej Adamczyk na konferencji prasowej.
Prace projektowe i roboty budowlane, wraz z uzyskaniem pozwolenia na użytkowanie, powinny zostać wykonane w terminie nie dłuższym niż 44 miesiące od daty zawarcia umowy. Termin składania wniosków przetargowych upływa 18 grudnia b.r.
Czytaj też: Rząd wybuduje jeszcze więcej nowych dróg. Mamy mapy.
Zakopianka w budowie
Remonty i prace, które mają umożliwić szybszą podróż do Zakopanego trwają na różnych odcinkach. Pod koniec czerwca ruszyły tuż przed Poroninem – w Białym Dunajcu. Jak informuje GDDKiA utrudnienia mają potrwać do końca roku. Przez cały sierpień trwały też prace w samym Poroninie. Drogowcy poszerzali drogę tak, aby mógł powstać dodatkowy pas ruchu i lewoskręt w jedną z ulic we wsi.
Według Generalnego Pomiaru Ruchu z 2015 r. odcinku DK 47 objętym pracami średni ruch dobowy wynosi od 14 do 18 tys. pojazdów na dobę. W czasie weekendów, ferii i wakacji ruch ten znacznie wzrasta, co powoduje powstawanie uciążliwych korków.
Oddanie 16 km nowej drogi do użytku ma nastąpić w roku 2022. Koszt budowy to ok. 1 mld złotych. Od Nowego Targu do Zakopanego dalej jednak będziemy jednak poruszali się drogą jednopasmową.
***