Ta akcja była hitem. Podwoili liczbę biletów za 1 zł, a i tak rozeszły się półtora miesiąca przed terminem

W niespełna półtora miesiąca Polacy kupili 200 tys. biletów na komunikację miejską za złotówkę. Promocja, którą zaplanowano do końca roku, właśnie została zakończona.

Promocja „Bilet za 1 zł z Masterpass od mPay” ruszyła 5 października. Polegała na tym, że w wielu miastach Polski, m.in. w Warszawie, Krakowie czy Łodzi, można było podróżować komunikacją miejską za 1 zł.

Jedyny warunek był taki, że bilet należało kupić za pośrednictwem aplikacji mobilnej mPay za pomocą karty płatniczej zarejestrowanej w Masterpass. Masterpass to portfel cyfrowy udostępniany przez Mastercard. Dodając do niego karty płatnicze (nie tylko z logo Mastercard, także Visa czy Maestro) można dokonywać płatności bez każdorazowego podawania danych karty. Wystarczy zalogować się do systemu MasterPass i potwierdzić transakcję PIN-em.

O tym, jak technicznie odbywa się w mPay proces zakupy biletu poprzez Masterpass pisaliśmy tutaj.

Promocją "Bilet za 1 zł z Masterpass od mPay" objęte były niektóre bilety - jednorazowe lub czasowe do 90 minut, w cenie regularnej od 1,10 zł do 5,00 zł za sztukę. Bilety po 1 zł można było kupować wielokrotnie. 

Pierwotnie w puli było 100 tys. voucherów na przejazdy, a promocja miała trwać do wyczerpania tej liczby lub do końca grudnia. Cieszyła się jednak bardzo dużym zainteresowaniem, i już 31 października mPay poinformowało, że „dosypuje” do puli kolejnych 100 tys. voucherów, bo pierwsza już się skończyła.

Drugie 100 tys. biletów rozeszło się w jeszcze bardziej ekspresowym tempie. W środę mPay poinformował, że i ta pula się skończyła. Kolejnego zastrzyku voucherów jednak nie będzie, mPay poinformował, że promocja została zakończona.

Niewykluczone, że mPay i Mastercard powrócą za kilka miesięcy do tej promocji. Właśnie zakończona edycja była już drugą. Poprzednia edycja, z czerwca br., również zakończyła się po kilku tygodniach.

Jak wynika z raportu branżowego portalu cashless.pl, wśród mobilnych aplikacji „biletowych” bezkonkurencyjny jest SkyCash. mPay jest trzeci, mocno ustępując w popularności także aplikacji moBILET. Łącznie w dziesięciu największych miastach Polski w III kwartale br. Polacy przez aplikacje mobilne kupili blisko 4 mln biletów na komunikację miejską, za łączną kwotę blisko 11,5 mln zł.

***

Rafał Agnieszczak: Ktoś, kto zawsze jedzie po bandzie, nie wygra w biznesie [NEXT TIME]