Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad podpisała w środę umowę na wykonanie 2,5 kilometra trasy S17 z firmą Warbud. Odcinek, który wybuduje Warbud, stanowi część tzw. WOW, czyli Wschodniej Obwodnicy Warszawy. Warbud wykona prace między węzłem Zakręt a węzłem Lubelska (bez samego węzła). Wartość inwestycji to 225 milionów złotych, a termin zakończenia budowy to marzec 2021 roku.
Pod tweetem, w którym GDDKiA chwaliło się nową inwestycją padło pytanie, kiedy uda się ukończyć całą Wschodnią Obwodnicę Warszawy. GDDKiA nie chce jednak mówić, czy uda się ukończyć budowę do 2025 roku. Brak jest bowiem decyzji środowiskowych na niektórych odcinkach planowanej inwestycji.
Opóźnienia blokują także oddanie obwodnicy Marek w ramach trasy S8. Budowa obwodnicy Marek nie idzie zgodnie z planem, a tuż przed planowanym terminem ukończenia Ministerstwo Infrastruktury planuje zerwać umowę z wykonawcą, włoską firmą Salini, która okazała się nierzetelna. Według „Gazety Wyborczej” inwestycję dokończyłaby GDDKiA własnymi siłami.
Problemy pojawiają się też na budowie całej Via Carpatia na terenie Polski. Droga miała być ukończona do 2024 roku, jak zapowiadał ostatnio minister infrastruktury Andrzej Adamczyk. Jednak GDDKiA ma własny harmonogram z którego wynika, że nawet 2025 rok może nie być realny. Odcinek Białostok-Ełk może być ukończony po 2025 roku z uwagi na konieczność znalezienia lokalizacji w rejonie Biebrzańskiego Parku Narodowego.
***