Zakaz handlu w niedzielę będzie dla nich niegroźny? Spójrzcie, co się stało ze sprzedażą internetową LPP w listopadzie

Rafał Hirsch
Spółka LPP, właściciel m.in. Reserved, pokazała doskonałe wyniki sprzedaży za listopad. Ale to, co najbardziej przykuwa wzrost, to wystrzał sprzedaży za pośrednictwem internetu. Podobne wyniki osiąga inna duża sieć detaliczna - CCC.

Według najnowszego raportu spółki, LPP w listopadzie pobiła swój rekord sprzedaży w internecie i zrobiła to w wielkim stylu. Wynik za ostatni miesiąc był o ponad 50 procent lepszy niż poprzedni rekord z…poprzedniego miesiąca.

Sprzedaż internetowa LPP, w mln PLNSprzedaż internetowa LPP, w mln PLN dane: LPP

Jeszcze 2 lata temu właściciel Reserved, House, Cropp, czy Mohito sprzedawał przez internet ubrania o wartości nie przekraczającej 10 mln PLN miesięcznie. W listopadzie było to już ponad 50 mln złotych.

Jeszcze większy obrót w internecie, bo ponad 66 mln złotych, zanotowała w ostatnim miesiącu sieć CCC handlująca butami. Ale w jej przypadku to wyniki minimalnie poniżej rekordu z października. CCC dane o sprzedaży w internecie podaje dopiero od marca tego roku.

Sprzedaż internetowa CCC, w mln PLNSprzedaż internetowa CCC, w mln PLN dane: CCC

Obecnie sprzedaż w internecie stanowi dla CCC ponad 15 procent całego obrotu, dla LPP odsetek ten właśnie urósł z okolic 5 procent do ponad 9 procent. 

Trend zwiększania skali handlu przez internet dla sieci posiadających swoje sklepy głównie w galeriach handlowych może okazać się zbawieniem, kiedy wejdzie w życie zakaz handlu w niedzielę. Zakaz ten może ograniczyć obroty sklepów w galeriach, ale nie będzie on obejmował handlu w internecie.

ZOBACZ TEŻ: Sejm uchwalił zakaz handlu w niedzielę. Oto, jakie będą zasady ograniczenia i wyjątki

Z raportów opublikowanych dziś przez LPP i CCC wynika też, że na ubrania i buty wydajemy w sklepach coraz więcej (chociaż trzeba pamiętać, że obydwie spółki prowadzą działalność także za granicą, więc to nie tylko nasza zasługa). Łączna sprzedaż (i w internecie i w „zwykłych” sklepach) CCC była w listopadzie o 27 procent, a LPP o 24 procent wyższa niż rok temu.