Według najnowszego raportu spółki, LPP w listopadzie pobiła swój rekord sprzedaży w internecie i zrobiła to w wielkim stylu. Wynik za ostatni miesiąc był o ponad 50 procent lepszy niż poprzedni rekord z…poprzedniego miesiąca.
Sprzedaż internetowa LPP, w mln PLN dane: LPP
Jeszcze 2 lata temu właściciel Reserved, House, Cropp, czy Mohito sprzedawał przez internet ubrania o wartości nie przekraczającej 10 mln PLN miesięcznie. W listopadzie było to już ponad 50 mln złotych.
Jeszcze większy obrót w internecie, bo ponad 66 mln złotych, zanotowała w ostatnim miesiącu sieć CCC handlująca butami. Ale w jej przypadku to wyniki minimalnie poniżej rekordu z października. CCC dane o sprzedaży w internecie podaje dopiero od marca tego roku.
Sprzedaż internetowa CCC, w mln PLN dane: CCC
Obecnie sprzedaż w internecie stanowi dla CCC ponad 15 procent całego obrotu, dla LPP odsetek ten właśnie urósł z okolic 5 procent do ponad 9 procent.
Trend zwiększania skali handlu przez internet dla sieci posiadających swoje sklepy głównie w galeriach handlowych może okazać się zbawieniem, kiedy wejdzie w życie zakaz handlu w niedzielę. Zakaz ten może ograniczyć obroty sklepów w galeriach, ale nie będzie on obejmował handlu w internecie.
ZOBACZ TEŻ: Sejm uchwalił zakaz handlu w niedzielę. Oto, jakie będą zasady ograniczenia i wyjątki
Z raportów opublikowanych dziś przez LPP i CCC wynika też, że na ubrania i buty wydajemy w sklepach coraz więcej (chociaż trzeba pamiętać, że obydwie spółki prowadzą działalność także za granicą, więc to nie tylko nasza zasługa). Łączna sprzedaż (i w internecie i w „zwykłych” sklepach) CCC była w listopadzie o 27 procent, a LPP o 24 procent wyższa niż rok temu.