To już oficjalne: marka Polski Bus zniknie w przyszłym roku. Duża zmiana na rynku

Charakterystyczne autobusy z bocianem w logo zostaną zastąpione przez zielone pojazdy niemieckiego FlixBusa. Co ciekawe, przedstawiciele firm podkreślają, że nie jest to przejęcie - właściciel Polskiego Busa pozostanie ten sam.

Sieć PolskiBus.com połączy się z siecią FlixBus - największą siecią autobusów międzymiastowych w Europie. W wyniku tego połączenia marka Polski Bus zniknie z rynku. Autobusy przejdą rebranding i zmienią kolor z czerwonego na zielony. I to szybko. Ten proces ma zakończyć się już w połowie przyszłym roku. 

Przedstawiciele obu firm przedstawiają porozumienie jako rozszerzenie współpracy.

- Z początkiem 2018 roku w pełni zintegrujemy obie siatki połączeń i tym samym stworzymy najatrakcyjniejszą ofertę na rynku dla polskich pasażerów - mówi Michał Leman, Dyrektor Zarządzający FlixBus w Polsce. Zintegrowana zostanie też platforma sprzedażowa.

FlixBus podaje, że podróżni w Polsce dostaną nowe połączenia krajowe i międzynarodowe z kilku polskich miast do Niemiec, Austrii, Czech, na Węgry i Słowację. Bilety będzie można kupić na stronach internetowych obu przewoźników. Rezerwację będzie można zmienić albo odwołać do 15 minut przed rozpoczęciem podróży.

- Razem z firmą FlixBus zwiększymy liczbę połączeń Polski z Europą. Wierzymy,
że skorzystają na tym nie tylko polscy pasażerowie, którzy będą mieli lepsze możliwości
podróżowania, ale także lokalne biura podróży - mówi Piotr Bezulski, Dyrektor Zarządzający w firmie PolskiBus.com.

FlixBus podaje, że przy rebrandingu wprowadzi w autobusach Polskiego Busa te same standardy, jakie stosuje w swoich autokarach. Większość z nich znają już pasażerowie czerwonych autobusów: to darmowe Wi-Fi, klimatyzacja, gniazdka elektryczne przy każdym siedzeniu oraz toalety na pokładzie.

Ale pojawi się też coś nowego. FlixBus zachwala miejsca z większą przestrzenią na nogi. Autobusy Polskiego Busa mają więc zostać odchudzone o sześć foteli - podaje tvn24bis.pl. To byłaby spora zmiana na plus dla podróżnych. Niemiecka sieć zapewnia też, że klienci nie powinni odczuć wzrostu cen biletów - pisze portal.

Charakterystyczne czerwone autobusy Polskiego Busa jeżdżą po Polsce od 2011 roku. Operatorem sieci jest firma Souter Holdings Poland, która z kolei należy do szkockiego biznesmena Briana Soutera. I to ma się nie zmienić. Taka forma współpracy jest zresztą zgodna z modelem biznesowym niemieckiej firmy.

FlixBus współpracuje już z 250 przewoźnikami autobusowymi w Europie, zajmuje się kwestiami rozwoju sieci połączeń, marketingiem, sprzedażą biletów i technologią, a jego partnerzy odpowiadają za eksploatację autobusów. W Polsce FlixBus działa od 2016 roku i ma już kilku lokalnych partnerów. Polski Bus to jednak bardzo duży gracz, więc współpraca obu firm oznacza ogromną zmianę na rynku.

+++

Zbigniew Grycan: Dobrze mi się wiodło, bo przede wszystkim dbałem o jakość swoich produktów [NEXT TIME]

Więcej o: