Zbliżający się 26. Finał Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy to czas, w którym nie tylko zwykli Polacy wspierają Orkiestrę. Po raz dziewiąty z WOŚP współpracuje sieć sklepów Lidl, w której placówkach od 8 stycznia stoją skarbonki Orkiestry. W tym roku zebrane środki będą przeznaczone dla oddziałów neonatologicznych, czyli na lepsze leczenie noworodków.
- To wspaniała tradycja, że Lidl Polska co roku prowadzi aż tygodniową zbiórkę. Doceniamy ogromne zaangażowanie wszystkich pracowników – dla nas to ponad 15 tysięcy wolontariuszy, którzy dokładają swoją cegiełkę do wspólnego sukcesu – cieszy się Jerzy Owsiak, prezes zarządu Fundacji Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy.
Sama zbiórka w sklepach to nie wszystko. Lidl będzie również aktywny na aukcjach charytatywnych WOŚP. Na stronie aukcje.wosp.org.pl (prowadzonym przez Allegro, które również od lat aktywnie wspiera Orkiestrę) będzie można licytować książki kucharskie z autografem Karola Okrasy czy kolację przygotowaną przez samego Okrasę w jego restauracji Platter by Karol Okrasa.
W zeszłym roku klienci i pracownicy Lidl Polska zebrali 14 milionów złotych na rzecz WOŚP. Lidl ma nadzieję, że w tym roku będzie jeszcze lepiej.
- Mamy nadzieję, że w tak jak Orkiestra bije kolejne rekordy, tak i my pobijemy nasz i zbierzemy jeszcze więcej – komentuje Aleksandra Robaszkiewicz, PR Manager Lidl Polska.
Wielką Orkiestrę Świątecznej Pomocy wspiera dużo firm. Jak co roku dla Orkiestry grają chociażby wspominane już Allegro, sieć komórkowa Play, mBank czy Mastercard.