Polska firma chce odzyskać markę Star. Wie, jak zdobyć pieniądze na inwestycję w legendarne ciężarówki

Jak pisze "Puls Biznesu", spółka z Grupy Zasada zastanawia się nad rozpoczęciem produkcji ciężarówek pod marką Star. Najpierw musi pokonać pewne przeszkody: przejąć markę oraz znaleźć pieniądze.

Samochody ciężarowe produkowano w Starachowicach od lat 50. ubiegłego wieku, powstało ich ponad 630 tys. Fabryka w latach 90. została przejęta przez spółkę Sobiesław Zasada Centrum. Nowy właściciel próbował produkować w niej samochody, ale wtedy się to nie udało. Przedsiębiorstwo podzielono na dwie części i jedną z nich sprzedano firmie MAN.

Niemcy w zakładzie w Starachowicach początkowo produkowali także ciężarówki, od kilku lat powstają tam tylko autobusy. Teraz, jak podaje "Puls Biznesu", spółka InwestStar z Grupy Zasada (jedna z dwóch, które powstały po podziale starachowickiej firmy) rozważa zainwestowanie we wznowienie produkcji ciężarówek pod nostalgiczną, polską marką.

Czytaj też: To najbardziej polski z "polskich tygodni". Sieci handlowe nie odpuszczają Morawieckiemu

Ewentualnego producenta tak naprawdę już ma. Bo swego rodzaju kontynuatorem marki Star jest inna spółka z Grupy Zasada - Autobox. Kiedyś remontowała, a teraz modernizuje stary, które wykorzystuje polskie wojsko. Od 2010 roku odnowiła  429 pojazdów STAR 266M2. Jest też właścicielem dokumentacji technologicznej i praw do produkcji tych ciężarówek w wersjach 266 i 266M2 (zmodernizowanej).

Do uruchomienia produkcji starów brakuje jeszcze marki. InwestStar chce odzyskać znak towarowy od Mana - tak zapowiada w "Pulsie Biznesu" prezes tej spółki. Z kolei pieniądze na inwestycję mają pochodzić ze sprzedaży udziałów InwestStar w Specjalnej Strefie Ekonomicznej Starachowice - kupcem miałaby być Agencja Rozwoju Przemysłu - więcej szczegółów na ten temat znajduje się w dzisiejszym artykule gazety.

+++

Magdalena Kruszewska: Zarządzanie strachem podcina ludziom skrzydła i odbiera im kreatywność [NEXT TIME]

Więcej o: