Nowa marka restauracji na polskim rynku. Kto za nią stoi? Zapewne dobrze znacie te sieci

"Polski Stół. Rodzina i przyjaciele" to nowa marka restauracji, która właśnie zadebiutowała na polskim rynku. Pierwszy lokal otworzono w Lublinie. Marka należy do Grupy Gastromall, właściciela m.in. sieci restauracji Olimp.

Jak sama nazwa wskazuje, Polski Stół oferuje potrawy kuchni polskiej - zarówno dania obiadowe, jak i desery. Właściciel marki - Grupa Gastromall - chwali się, że wykorzystuje m.in. tradycyjne polskie (w tym regionalne) wyroby oraz sezonowe owoce i warzywa.

Pierwsza restauracja została otwarta w Lublinie, w galerii Tarasy Zamkowe. Lokal działa w systemie samoobsługowych, czyli podobnie jak w większości restauracji w galeriach handlowych, klienci sami odbierają zamówienie, a nie otrzymują dań do stolika.

Na razie nie wiadomo dokładnie, w jak szybkim tempie będzie się rozwijała marka Polski Stół. - Testujemy jej obecność na rynku. Będziemy obserwować rozwój restauracji w Tarasach Zamkowych i na tej podstawie podejmiemy decyzję o kolejnych inwestycjach i lokalizacjach – mówi Izabela Domaradzka, Dyrektor Działu Marketingu Grupy Gastromall.

Właścicielem marki „Polski Stół. Rodzina i przyjaciele” jest krakowska Grupa Gastromall. Należy do niej już kilkadziesiąt innych restauracji, obecnych głównie w galeriach handlowych. Najbardziej znana marka to Olimp, ale do Grupy Gastromall należą także kawiarnie i lodziarnie na terenie Krakowa i Katowic - Deli Sandwich, Point Frappe oraz LOVIT. Lodowa manufaktura, Grupa Gastromall posiada też 4 restauracje z kuchnią azjatycką pod marką Like Thai, 3 restauracje Companeros. The Foodies, oraz lokal serwujący kuchnię arabską pod marką City Kebab.

Olimp motorem napędowym

Najmocniej rozwija się jednak sieć restauracji Olimp. Na koniec 2017 r. w Polsce działało już 70 lokali tej marki. Tylko w zeszłym roku otworzono ich aż 15. W tym roku, jak zapowiada prezes Grupy Gastromall Piotr Niemiec w rozmowie z portalem "Retailnet", liczba restauracji Olimp ma „dobić” do 100. Prezes nie pozostawia też złudzeń - to Olimp jest priorytetem Grupy Gastromall. - Olimp jest naszą flagową marką i rozmowy z wynajmującymi zawsze zaczynamy od tego konceptu, później dokładamy kolejne. Nierzadko jest tak, że w jednym centrum handlowym otwieramy 3, albo nawet 4 koncepty. To mnożenie konceptów jest efektem oczekiwań rynku, ale też typową dywersyfikacją portfela – mówi Piotr Niemiec.

- W poprzednim roku skupiliśmy się na rozwoju sieci franczyzowej restauracji Olimp, w bieżącym roku udoskonalimy system franczyzy dla pozostałych marek - dodaje Izabela Domaradzka.

Sposób na niedzielny zakaz

Na marginesie - prezes Grupy Gastromall również uważa, że zakaz handlu w niedziele niekoniecznie oznacza zamknięcie galerii handlowych. Obecnie w wielkopowierzchniowych obiektach handlowych funkcja usług i rozrywki ma coraz większy udział, a tego typu działalność nie jest objęta przedmiotowym zakazem.

- Nigdzie nie jest powiedziane, że galerie muszą być zamknięte w niedziele - mówi Piotr Niemiec - Można organizować np. pokazy kulinarne i wprowadzić… webkioski. (…) Jeśli my pokazy kulinarne połączymy ze sprzedażą online i możliwością odbioru zamówienia w naszym showroomie, to mamy zagwarantowany sukces - dodaje prezes.

Pomysł niedzielnych "showroomów" sugerowali m.in. prezes marki odzieżowej Top Secret czy właściciel sklepów meblowych VOX.

Nie tylko Grupa Gastromall rozszerza gamę swoich marek gastronomicznych w Polsce. W 2017 r. na polskim rynku pojawiły się m.in. pizzerie Papa John's czy sieć Max Premium Burgers.
 
Czytaj więcej: Nowe sieci dyskontów i fast-foodów, które właśnie wchodzą na polski rynek

***

Magdalena Kruszewska: Zarządzanie strachem podcina ludziom skrzydła i odbiera im kreatywność [NEXT TIME]