Biedronce rośnie poważny konkurent. Dino Polska nie zwalnia i planuje otwarcie kolejnych sklepów

Pod koniec grudnia 2017 r. sieć Dino liczyła 775 sklepów, to o 147 placówek więcej, niż rok wcześniej. Równocześnie Dino Polska miała zabezpieczonych 495 lokalizacji pod budowę nowych marketów (wzrost o 46 proc. rok do roku). Zgodnie z planami grupy, do końca 2020 r. sieć powinna liczyć 1200 sklepów.

W 2017 r. Dino odnotowało 4,52 mld zł przychodów, co dało spółce prawie 214 mln zł zysku netto. To o 41 proc. więcej niż rok wcześniej.

Dynamiczny wzrost przychodów był wynikiem rozwoju sieci o nowe placówki oraz wzrostu sprzedaży w istniejącej sieci sklepów (LfL), który wyniósł w 2017 r. 16,2 proc. wobec 11,3 proc. w analogicznym okresie rok wcześniej.

W ubiegłym roku inwestycje Grupy wyniosły 457 mln zł. W 2018 r. mogą sięgnąć nawet 650 mln zł. Dino przeznaczy ww. środki głównie na rozwój sieci sklepów, rozbudowę infrastruktury logistycznej i zakładu mięsnego Agro Rydzyna.

- Rośniemy dynamicznie, szybciej niż rynek, zachowując przy tym stabilną, dobrą rentowność. Widzimy wciąż duże możliwości zagęszczania sieci na terenach, na których jesteśmy obecni oraz ekspansji w nowych regionach Polski. W 2018 roku chcielibyśmy przekroczyć ubiegłoroczną liczbę nowych otwarć – mówi Szymon Piduch, Prezes Zarządu Dino Polska S.A.  - Sprzyja nam otoczenie rynkowe. W związku z ograniczeniami handlu w niedzielę nie widzimy potrzeby podejmowania szczególnych działań. Przyjęty przez nas skuteczny model biznesowy i format sklepu wychodzący naprzeciw trendom konsumenckim pozwala nam pozytywnie myśleć o dalszym rozwoju sieci – dodaje.

Lidl i Biedronka mogą zacząć się bać?

Do lidera rynku - Biedronki - Dino jeszcze sporo brakuje, bo portugalska sieć posiada obecnie ponad 2750 sklepów. Ale Lidla już przegonił - niemiecka sieć ma ponad 600 sklepów (nie podaje dokładnych danych na ten temat).

Markety sieci Dino to sklepy o średniej powierzchni (około 400 m2 powierzchni sali sprzedaży), zlokalizowane głównie w mniejszych i średnich miastach oraz na peryferiach dużych miast. Większość sklepów firma posiada na własność i chce kontynuować taką strategię.

Spółka debiutowała na warszawskiej giełdzie w kwietniu ubiegłego roku i bardzo spodobała się inwestorom. W ciągu niecałych 12 miesięcy jej akcje podrożały aż o ponad 140 proc.

Kurs Dino - 1 rokKurs Dino - 1 rok Investing.com

+++

Anna Skórzyńska z firmy Szumisie: Człowiek bardziej żałuje tego, czego nie zrobił, niż tego, co zrobił źle [NEXT TIME]