Meksykańskie jedzenie w Papa Diego, nowe kina Helios i reklamy na mieście. Agora mówi, co chce zrobić do 2022 roku

Agora ma nową strategię. W niej między innymi otwarcie 45 nowych restauracji Papa Diego i 160 sal kin Helios - w tym luksusowych Helios Dream. Będą też nowe cyfrowe reklamy na mieście i więcej treści sprzedawanych w modelu subskrypcyjnym.

Ambitne są cele Agory zapisane w jej nowej strategii sięgającej 2022 roku. Zacznijmy od liczb. Spółka chce powiększyć w cztery lata sprzedaż o pół miliarda złotych do 1,6 mld zł i osiągnąć wynik na poziomie EBITDA (zysk bez uwzględnienia odsetek od kredytów, podatków i amortyzacji) powyżej 200 mln zł, a więc około dwa razy większy niż w ubiegłym roku.

Prawie miliard złotych Agora zamierza wydać na inwestycje, z czego 430 mln zł pójdzie na rozwój dotychczasowej działalności, a do 500 mln zł na nowe pomysły.

- Jeszcze bardziej postawimy na nasze najszybciej rosnące biznesy, jednocześnie budując nowe przedsięwzięcia na rynkach, które będą rozwijały się dużo szybciej niż media – mówi Bartosz Hojka, prezes Agory.

„Gazeta Wyborcza” bardziej cyfrowa, kina Helios bardziej luksusowe 

W praktyce oznacza to między innymi dalszy wzrost sprzedaży cyfrowych subskrypcji „Gazety Wyborczej” i podcastów Radia TOK FM. W 2022 r. połowa przychodów "Wyborczej" ma pochodzić ze źródeł cyfrowych – teraz jest to 15 proc.

By to osiągnąć, spółka chce potroić liczbę cyfrowych subskrypcji „Gazety Wyborczej” ze 133 tys. prenumeratorów na koniec grudnia ubiegłego roku do niecałych 330 tys. za cztery lata.

Helios w Forum GdańskHelios w Forum Gdańsk Adam Dereszkiewicz

Intensywnie rozwija będzie sieć kin Helios. Teraz jest w niej 45 kin z 253 ekranami. W ciągu czterech lat Agora chce zbudować 160 dodatkowych sal za 320 mln zł. Pojawią się też – zarówno w istniejących już Heliosach, jak i w nowych – luksusowe sale Helios Dream z fotelami VIP i dźwiękiem w standardzie Dolby Atmos.

Bardziej cyfrowo ma też być w spółce AMS, która zajmuje się reklamą outdoor. Agora chce, by na mieście pojawiły się nowe formaty reklam, między innymi zintegrowane z meblami miejskimi.

Spółka planuje też rozwijać firmę Yieldbird, która świadczy usługi doradztwa i optymalizacji sprzedaży powierzchni programatycznej (w pewnym uproszczeniu służy ona do wyświetlania na stronach portali precyzyjnie adresowanych reklam w internecie) oraz zacząć oferować nowe usługi dla sprzedawców internetowych.

Papa Diego, czyli meksykańskie jedzenie i centra rozrywki dla rodzin 

Nowym pomysłem Agory jest rozwój firmy Foodio Concepts założonej przez spółkę Helios z Grupy Agora oraz jej partnerów biznesowych – Piotra Grajewskiego i Piotra Komóra, doświadczonych managerów z branży restauracyjnej, którzy współtworzyli i zarządzali m.in. warszawskimi restauracjami Blue Cactus, Iguana Lounge i Hard Rock Cafe.

Foodio Concepts już latem uruchomi pierwsze lokale Papa Diego z kuchnią meksykańską.

Głodni spróbują w Papa Diego klasycznych dań kuchni meksykańskiej takich, jak tacos i burrito – również w formie modnych burrito bowli, a także przekąsek: ciepłych, chrupiących nachos z dodatkami i tradycyjnych deserowych churros.

– Polacy coraz chętniej spotykają się ze znajomymi przy restauracyjnym stole i wspólnie odkrywają nowe, nieznane smaki. Chcą jeść inaczej, niż kiedyś, szukają inspiracji z całego świata i starają się rozsądnie odżywiać. Kuchnia meksykańska idealnie wpisuje się w te potrzeby – dlatego tworzymy Papa Diego, czyli zdrowy, niezobowiązujący street food pełen świeżych składników i oryginalnych połączeń – mówi Piotr Grajewski, prezes Foodio Concepts.

W ciągu czterech lat ma powstać 45 placówek Papa Diego.

Agora chce również stworzyć centra rozrywkowe dla całej rodziny, zlokalizowane w centrach handlowych i poza nimi. To jednak pomysł na wczesnym etapie rozwoju – spółka nie mówi jeszcze jak dokładniej one mają wyglądać, ile ich będzie i kiedy powstaną.

Maciej Panek: Byłem na dnie, gdy otworzyłem firmę posiadającą obecnie 3 tys. samochodów [NEXT TIME]

Więcej o: