Na początku wakacji, Lidl wydał najwięcej na reklamę telewizyjną wśród wszystkich sieci handlowych w Polsce. Prześcignął pod tym względem m.in. Biedronkę - wynika z badań firmy Nielsen.
Pod uwagę wzięto dwa okresy rozliczeniowe. W obu widać znacznie większe wydatki niemieckiego koncernu. W tygodniu pomiędzy 18 a 24 czerwca dyskont wydał na spoty 12,69 mln zł. Ten wynik dał niemieckiej firmie pierwsze miejsce i tytuł największego reklamodawcy w Polsce. W tym samym zestawieniu, Biedronka zajęła dopiero czwarte miejsce - wydała 9,36 mln zł.
Podobny trend widoczny był w badaniu obejmującym kolejny tydzień. W dniach pomiędzy 25 czerwca a 1 lipca Lidl wydał na reklamę w telewizji 11,87 mln zł, sieć rządzona przez Portugalczyków 8,96 mln zł.
W ciągu dwóch tygodni Lidl wydał więc na reklamę w telewizji 24,57 mln zł. W analogicznym okresie wydatki Biedronki wyniosły 18,32 mln zł
W poprzednich tygodniach Lidl również był "numerem jeden" - od 11 do 17 czerwca wydał 12,83 mln zł, Biedronka 5,87 mln zł. Tydzień wcześniej było to odpowiednio 10,36 i 10,30 mln zł.
Czytaj też: Lidl szuka pracowników na część etatu. Można dorobić do pensji.
Z badań wynika też, że Lidl był liderem reklamy telewizyjnej zarówno w roku 2017, kiedy to wydał 462,42 mln zł jak i 2016, gdy na reklamę w telewizji przeznaczył 464,82 mln zł. Wydatki Biedronki wyniosły odpowiednio 299,28 mln zł i 279,10 mln zł.
Wśród sieci handlowych, które na reklamę telewizyjną przeznaczają tygodniowo dość spore środki, raport Nielsena wskazuje m.in. sieć IKEA (4,76 mln zł), Rossmanna (5,8 mln) czy Castoramę (5,68 mln zł).
Biorąc pod uwagę wszystkie firmy, nie tylko same sieci handlowe, największym reklamodawcą jest Aflofarm, producent leków i suplementów diety. Wydał on na reklamę telewizyjną w 2017 roku aż 1,42 mld zł.
***
Źródło: dlahandlu.pl portalspozywczy.pl