PKP Cargo negocjuje włączenie Polski do Nowego Jedwabnego Szlaku. Możemy podbić Europę
PKP Cargo podpisało memorandum z Zhengzhou stolicą prowincji Henan, rozpoczynający trasę Nowego Jedwabnego Szlaku, o współpracy transportowej Chiny-Europa przez Małaszewicze, poinformowała spółka.
Sygnatariusze dokumentu zobowiązali się m.in. do 'promowania międzynarodowej współpracy logistycznej i łańcuchów dostaw w ramach polityki regionalnej Chiny-UE'. W ślad za memorandum mają pójść kolejne porozumienia, które będą dotyczyć już konkretnych obszarów współpracy Zhengzhou i PKP Cargo.
- czytamy w komunikacie.
Do 2026 roku przepustowość największego suchego portu w Europie Małaszewicze wzrośnie czterokrotnie.
Polska ma szansę stać się częścią Nowego Jedwabnego Szlaku
"Chińczycy nie kryli zadowolenia, słysząc takie informacje, gdyż dla nich Małaszewicze i współpraca z PKP Cargo mają fundamentalne znaczenie w rozwijaniu Nowego Jedwabnego Szlaku. Do Małaszewicz wiedzie najbardziej optymalna droga z Chin, a stąd można wysyłać pociągi do każdego zakątka Europy. Już jesteśmy dużym hubem logistycznym, a nasz potencjał będzie jeszcze większy" - powiedział prezes PKP Cargo CL Małaszewicze Jacek Rutkowski, cytowany w komunikacie.
"Podczas konferencji i potem w ramach dwustronnych rozmów z chińskimi przedsiębiorcami, skutecznie przekonywaliśmy naszych partnerów, że Małaszewicze w żadnym wypadku nie mogą być nazywane 'wąskim gardłem' na Nowym Jedwabnym Szlaku. W ubiegłym roku były co prawda pewne opóźnienia w przejazdach pociągów przez Polskę, ale wynikały one z prac remontowych na polskich torach.
Te kłopoty już się skończyły, a w samych Małaszewiczach mamy do czynienia nawet z taką sytuacją, że terminal dysponuje 40 proc. wolnych mocy przerobowych, co oznacza, że można odprawić tu każdego dnia przynajmniej o 3-4 pociągi więcej. Nie ma więc mowy o żadnych problemach z bieżącym przeładunkiem towarów, a wręcz przeciwnie - dla wykorzystania pełnego potencjału biznesowego Małaszewicz potrzebne jest dynamiczne zwiększenie pociągów kursujących na NJS"
- powiedział zastępca dyrektora Biura Promocji i Relacji Inwestorskich PKP Cargo Andrzej Banucha, także cytowany w komunikacie.
Czytaj też: Alibaba może zbudować w Polsce wielkie centrum logistyczne
PKP Cargo zadebiutowało w 2013 r. na warszawskiej giełdzie. Spółka działa w segmentach: przewozów towarów, intermodalnym, spedycji, oraz napraw taboru, posiada własne zaplecze modernizacyjne i własne terminale przeładunkowe. Spółka jest przewoźnikiem nr 1 w Polsce (44,8 proc. udziału w rynku według masy i 51,6 proc. według pracy przewozowej w 2017 r.) oraz drugim przewoźnikiem w Unii Europejskiej.
(ISBnews)
***
-
Polacy zapłacą za kryzys, odkręcając kurki? Gaz droższy nawet o 100 proc. A później szok elektryczny
-
Największa sieć handlowa Polsce zapowiada rewolucję. Aplikacja zastąpi popularną kartę Moja Biedronka
-
Promocje na Dzień Kobiet. Biedronka, Lidl i Rossmann ze specjalnymi ofertami
-
Lidl, Aldi i nie tylko. Niemcy rzucili się do sklepów po domowe testy na koronawirusa. Ogromny popyt
-
Brzozów. Dwa wilki, które miały zbliżyć się do pilarzy, zostały odstrzelone
- Concorde - ikona lotnictwa, która umarła przedwcześnie. Ale dziś i tak nie miałaby szansy żyć
- Olivier Dassault, francuski miliarder i polityk, zginął w katastrofie helikoptera. Macron: Wielka strata
- Koronawirus w Polsce. Michał Rogalski dla Gazeta.pl: Epidemia traci impet, szczyt jest na horyzoncie
- Najstarszy znany dziki ptak wydał na świat potomstwo. Wisdom ma już 70 lat
- Jedna z najstarszych w Polsce chińskich restauracji zamknie się na stałe. Przez koronawirusowy lockdown