PKP Cargo negocjuje włączenie Polski do Nowego Jedwabnego Szlaku. Możemy podbić Europę

Dzięki memorandum podpisanemu pomiędzy PKP Cargo Polska ma szansę stać się częścią Nowego Jedwabnego Szlaku. Oznacza to, że więcej towarów z Chin będzie trafiać do Europy za pośrednictwem portu Małaszewicze.

PKP Cargo podpisało memorandum z Zhengzhou stolicą prowincji Henan, rozpoczynający trasę Nowego Jedwabnego Szlaku, o współpracy transportowej Chiny-Europa przez Małaszewicze, poinformowała spółka.

Sygnatariusze dokumentu zobowiązali się m.in. do 'promowania międzynarodowej współpracy logistycznej i łańcuchów dostaw w ramach polityki regionalnej Chiny-UE'. W ślad za memorandum mają pójść kolejne porozumienia, które będą dotyczyć już konkretnych obszarów współpracy Zhengzhou i PKP Cargo.

- czytamy w komunikacie.

Do 2026 roku przepustowość największego suchego portu w Europie Małaszewicze wzrośnie czterokrotnie.

Polska ma szansę stać się częścią Nowego Jedwabnego Szlaku

"Chińczycy nie kryli zadowolenia, słysząc takie informacje, gdyż dla nich Małaszewicze i współpraca z PKP Cargo mają fundamentalne znaczenie w rozwijaniu Nowego Jedwabnego Szlaku. Do Małaszewicz wiedzie najbardziej optymalna droga z Chin, a stąd można wysyłać pociągi do każdego zakątka Europy. Już jesteśmy dużym hubem logistycznym, a nasz potencjał będzie jeszcze większy" - powiedział prezes PKP Cargo CL Małaszewicze Jacek Rutkowski, cytowany w komunikacie.

"Podczas konferencji i potem w ramach dwustronnych rozmów z chińskimi przedsiębiorcami, skutecznie przekonywaliśmy naszych partnerów, że Małaszewicze w żadnym wypadku nie mogą być nazywane 'wąskim gardłem' na Nowym Jedwabnym Szlaku. W ubiegłym roku były co prawda pewne opóźnienia w przejazdach pociągów przez Polskę, ale wynikały one z prac remontowych na polskich torach.

Te kłopoty już się skończyły, a w samych Małaszewiczach mamy do czynienia nawet z taką sytuacją, że terminal dysponuje 40 proc. wolnych mocy przerobowych, co oznacza, że można odprawić tu każdego dnia przynajmniej o 3-4 pociągi więcej. Nie ma więc mowy o żadnych problemach z bieżącym przeładunkiem towarów, a wręcz przeciwnie - dla wykorzystania pełnego potencjału biznesowego Małaszewicz potrzebne jest dynamiczne zwiększenie pociągów kursujących na NJS"

- powiedział zastępca dyrektora Biura Promocji i Relacji Inwestorskich PKP Cargo Andrzej Banucha, także cytowany w komunikacie.

Czytaj też: Alibaba może zbudować w Polsce wielkie centrum logistyczne

PKP Cargo zadebiutowało w 2013 r. na warszawskiej giełdzie. Spółka działa w segmentach: przewozów towarów, intermodalnym, spedycji, oraz napraw taboru, posiada własne zaplecze modernizacyjne i własne terminale przeładunkowe. Spółka jest przewoźnikiem nr 1 w Polsce (44,8 proc. udziału w rynku według masy i 51,6 proc.  według pracy przewozowej w 2017 r.) oraz drugim przewoźnikiem w Unii Europejskiej.

(ISBnews)

***

Dlaczego USA idą na wojnę handlową z całym światem? [W 2 MINUTY]