Na przełomie maja i czerwca br. Polska Grupa Lotnicza złożyła do UOKiK wniosek ws. przejęcia kontroli nad tymi spółkami. Koncentracja miała polegać na przejęciu wyłącznej i bezpośredniej kontroli.
PLL LOT należy do Skarbu Państwa. Podobnie jak LS Airport Services S.A., która zajmuje się usługami lotniskowymi i obsługą naziemną. Z kolei LOT Aircraft Maintenance Services, zapewniający obsługę techniczną samolotów, to spółka Agencji Rozwoju Przemysłu, która należy do Skarbu Państwa.
Spółka LOT Aircraft Maintenance Services należała kiedyś do przewoźnika, ale ten sprzedał ją ARP w 2012 roku. Pieniądze z tej sprzedaży miały wtedy pomóc między innymi w spłacie zobowiązań LOT-u.
Czytaj więcej: Mandaty PIP dla LOT-u za zwolnienie szefowej związku zawodowego. Przewoźnik odwoła się od decyzji
Polska Grupa Lotnicza jest spółką Skarbu Państwa powołaną w celu konsolidacji wybranych aktywów Skarbu Państwa na rynku lotniczym. Została powołana przez premiera Mateusza Morawieckiego w styczniu tego roku. Jej zadaniem jest konsolidacja aktywów lotniczych Skarbu Państwa.
Rafał Milczarski, prezes PGL, który jest także prezesem polskiego przewoźnika, mówił wcześniej, że powstanie Polskiej Grupy Lotniczej jest odpowiedzią na rosnący popyt na przewozy lotnicze w naszym kraju i regionie, ma to też poprawić konkurencyjność Polski na tym rynku. Kapitał Polskiej Grupy Lotniczej wynosił w momencie założenia 1,2 mld zł.
Czytaj więcej: LOT przeprasza pasażerów. Punktualność gorsza niż w tanich liniach lotniczych