Woda gazowana wytwarzana w domu wraca do łask. Pepsi na wielkich zakupach

Spowolnienie na rynku napojów bezalkoholowych powoduje, że ich producenci szukają nowych pomysłów biznesowych. PepsiCo przejmuje więc Soda Stream International. To sygnał, że woda gazowana wytwarzana w domu wraca do łask.

Amerykański producent napojów bezalkoholowych PepsiCo za 3,2 miliarda dolarów kupuje izraelską SodaStream. Chce wykorzystać popyt na systemy napojów produkowanych w domu. Dla giganta celem transakcji jest też zrównoważenie spowolnienia sprzedaży napojów sztucznie gazowanych.  

W poniedziałek, we wspólnym oświadczeniu firmy wskazały, że za jedną akcję SodaStream, notowanej na giełdzie w USA, PepsiCo zapłaci 144 dol. gotówką, czyli 11 proc. więcej, niż za nią płacono w piątek na zamknięciu handlu. Tym samym jest to największy od ośmiu lat zakup koncernu PepsiCo.

Z ten poniedziałek akcje SodaStream podrożały o prawie 10 proc. do 142 dol. Warto również zauważyć, że jeszcze na początku 2016 roku za jedną akcję firmy płacono ok. 15 dol. 

Zakup ten będzie prawdopodobnie ostatnim wielkim posunięciem szefowej PepsiCo Indry Nooyi, która zapowiedziała w tym miesiącu, że ustąpi ze stanowiska po 12 latach pracy

Czytaj więcej: Rolnicy ostrzegają przed chlebem po 10 zł. Eksperci: będzie drożej, ale nie aż tak

Kurs akcji SodaStream na giełdzie w USAKurs akcji SodaStream na giełdzie w USA stooq.pl

Coca-Cola i inni giganci też na zakupach

SodaStream zajmuje się sprzedażą maszyn do produkcji wody i napojów gazowanych w domu. Po słabszych latach 2014 i 2015, w ostatnim czasie nastąpił gwałtowny wzrost popytu na produkty firmy związku ze zmianą nastawienia klientów do wody gazowanej. 

Czytaj więcej: "Złe firmy muszą umrzeć" - tajemniczy analityk doprowadził do krachu na akcjach Noble Group

To niejedyne przejęcie na rynku napojów, jakie miało miejsce w ostatnim czasie. W lipcu Keurig Green Mountain i dr Pepper Snapple Group połączyły się, tworząc firmę zajmującą się produkcją napojów o rocznych przychodach w wysokości 11 miliardów dolarów. Zaś koncern Coca-Cola w ubiegłym tygodniu poinformował, że kupuje mniejszościowy pakiet akcji przedsiębiorstwa Bodyarmor - producenta napojów dla sportowców. 

Ewa Błaszczyk: Nie zakładajmy na wstępie, czy będzie sukces czy klapa, tylko zróbmy robotę [NEXT TIME]

Więcej o: